|
ORM3011 | Bitkisel Biyoçeşitlilik | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Salih TERZİOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Zafer Cemal ÖZKAN
Prof. Dr. Bedri SERDAR | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilere genel olarak Bitkisel Biyoçeşlitliliğin tanımı, ulusal ve uluslararsı düzenlemeleri, bitkisel biyoçeşitlilik verilerinin toplanması ve Ormancılık uygulamalarında kullanma stratejileri öğretilmektedir.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | biyoçeşitliliğin tanımı ve bileşenlerini bilebilirler | 4,5,6 | 1 | ÖK - 2 : | küresel ve ülkemiz ölçeğinde bitkisel biyoçeşitlilik hakkında bilgi sahibi olurlar | 5,6 | 1 | ÖK - 3 : | bitkisel biyoçeşitliliği ölçebilir ve göstergelerini belirleyebilir | 6 | 4 | ÖK - 4 : | bitkisel biyoçeşitliliği izleyebilir ve koryuabilir | 6 | 1 | ÖK - 5 : | bitkisel biyoçeşitliliği orman amenajman planlarına yansıtabilir | 1,4,6 | 4 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Biyoçeşitlilik kavramı ve öğeleri, bitki biyoçeşitliliğinin saptanması, uluslararası kriterlere göre bitki türlerinin sınıflandırılması, orman ekosistemlerinde koruma-kullanma dengesinin sağlanması için bitki biyoçeşitliliğine ilişkin gerekli verilerin toplanması, bu verilerin ormancılık uygulamalarında kullanma stratejilerinin belirlenmesi, orman ekosistemlerinde bitki biyoçeşitliliğinin tür ve ekosistem düzeylerinde izlenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bitkisel biyoçeşitliliğin tanımı ve bileşenleri | | Hafta 2 | Küresel ölçekte bitkisel biyoçeşitlilik | | Hafta 3 | Türkiye'de bitkisel biyoçeşitlilik | | Hafta 4 | Flora bölgeleri ve vejetasyon tiplerine göre bitkisel biyoçeşitlilik | | Hafta 5 | Bitkisel biyoçeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri | | Hafta 6 | Hedef Tür, Anahtar Tür, Bayrak Tür, Şemsiye Tür | | Hafta 7 | IUCN Kırmızı Listesi, Bern Listesi, CITES Listesi | | Hafta 8 | Süksesyon Çeşitleri: Primer süksesyon, sekonder süksesyon | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Orman ekosistemlerinde sekonder süksesyon belirlenmesi | | Hafta 11 | Süksesyon aşamaları - bitkisel biyoçeşitlilik - klimaks | | Hafta 12 | Bitkisel biyoçeşitliliğin haritalanması | | Hafta 13 | Bitkisel biyoçeşitliliğin izlenmesi | | Hafta 14 | Bitkisel biyoçeşitliliğin korunması, planlamadaki yeri ve önemi | | Hafta 15 | 2. arasınav ve özür sınavı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Groves, C. R. 2003; Drafting a conservation blueprint, The nature conservancy, Island Press, London, 458 p. | | 2 | Hill, D., Fasham, M., Tucker, G., Shewrty, M., Shaw, P. 2006; Handbook of Biodiversity Methods. Cambridge Univ. Press. Chambridge, UK., 549 p. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19/11/2016 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2016 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 6 | 6 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 14 | 14 | Diğer 2 | 1 | 14 | 14 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|