Türkçe | English
ORMAN FAKÜLTESİ / ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.orman.ktu.edu.tr/om/index.html
Tel: +90 0462 3772805
ORF
ORMAN FAKÜLTESİ / ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ORM3004Orman Ürünlerinin Pazarlanması2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Mustafa Fehmi TÜRKER
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilere pazarlama kavramı, ilkeleri ve pazarlama konusundaki gelişmeler ışığında orman işletmelerinde uygulanan pazarlama faaliyetleri ve satış yöntemlerini kavratmak ve piyasa şartlarına uygun yeni pazarlama stratejileri geliştirmelerine yardımcı olmak.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : pazarlamanın konusu ve pazarlama kavramlarını tanımlayabilecek. 1,6,7,101,
ÖK - 2 : pazarlama bölümlendirmesi, hedef pazar seçimi ve ürünlerin satışında gerekli olan pazar artırıcı kavramların uygulamasını yapabilecek. 1,6,7,101,
ÖK - 3 : Pazarlama karması elemanlarının ve bunların stratejilerini öğrenecek 1,6,7,101,
ÖK - 4 : orman işletmesinin ürettiği ürünlerin pazarlaması ve satış yöntemlerinin uygulamasını yapabilecek.1,6,7,101,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pazarlamaya giriş, Ormanlar, Ormancılık ve toplum ihtiyaçları,Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, Pazarlamayı etkileyen son gelişmeler, Pazarlama çevresi, Pazarlama planlaması, Tüketici pazarları, Endüstriyel pazarlar ve uluslar arası pazarlar, Pazar bölümlendirme ve hedef pazarı seçimi, Mamul, Fiyat, Tutundurma, Kişisel satış ve satış geliştirme, Reklam ve halkla ilişkiler, Dağıtım, Hizmet Pazarlaması, Ormancılık işletmesinde pazarlama ve satış yöntemleri, Orman işletmelerinde satış yöntemleri.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş, Ormanlar, Ormancılık ve toplum ihtiyaçları.
 Hafta 2Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, pazarlamayı etkileyen son gelişmeler.
 Hafta 3Pazarlama çevresi, Pazarlama planlaması
 Hafta 4Tüketici pazarları, endüstriyel pazarlar ve Uluslar arası pazarlar.
 Hafta 5Pazar bölümlendirme ve hedef pazarı seçimi.
 Hafta 6Mamül
 Hafta 7Dağıtım
 Hafta 8Fiyat
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Tutundurma
 Hafta 11Kişisel satış ve satış geliştirme, Reklam ve halkla ilişkiler
 Hafta 12Pazarlama örgütlenmesi
 Hafta 13Hizmet Pazarlaması
 Hafta 14Pazar araştırması örneği
 Hafta 15Uygulamacı gözü ile orman işletmeciliğinde pazarlama (Seminer)
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Mustafa Fehmi TÜRKER, Orman Ürünleri Pazarlaması,KTÜ Orman Fakültesi Ders Notları Yayın No: 94, 2014, Trabzon.
 
İlave Kaynak
1Ergun İLTER ve Kenan OK, Ormancılık ve orman endüstrisinde pazarlama ilkeleri ve yönetimi, 2004, Ankara.
2İsmet MUCUK, Temel pazarlama bilgileri, 2002, İstanbul.
3İsmet DAŞDEMİR, Asli orman ürünlerinde fiyat analizi, 2003, Bartın.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 /04/2019 1 30
Ödev 14 20
Dönem sonu sınavı 16 /06/2019 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 3 8 24
Arasınav 2 2 4
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 2 8 16
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 8 24
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü125