|
TELS2005 | Dekoratif Süs Eşya Yapımı | 2+1+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | EL SANATLARI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Nihal DEMİRTAŞ GÜNEL | Diğer Öğretim Üyesi | Nihal DEMİRTAŞ GÜNEL | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Farklı hammaddeler ve yapım teknikleri ile öğrencilerin ürün ortaya koyabilme becerisini kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
KEÇE, MAKROME, İPEK KOZA İLE ABAJUR, YASTIK, GAZETELİK,PEÇETELİK, RUNNER, ÇANTA, TABLO, TEPSİ VB. DEKORATİF EV EŞYALARI HAZIRLAMA. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | EL SANATLARI TANIMI VE HAMMMADEYE GÖRE SINIFLANDIRILMASI | | Hafta 2 | DEKORATİF EV EŞYALARI (ABAJUR, GAZETELİK, RUNNER, YASTIK VB.) TASARIM YAPMA | | Hafta 3 | MAKROME TEKNİKLERİ | | Hafta 4 | MAKROME PANO YAPIMI | | Hafta 5 | MAKROME ABAJUR YAPIMI | | Hafta 6 | MAKROME PERDE YAPIMI | | Hafta 7 | KEÇECİLİK SANATI TANIMI,TARİHÇESİ VE KEÇE ÜRÜNLER | | Hafta 8 | ISLAK KEÇE ÇANTA YASTIK YAPIMI | | Hafta 9 | SINAV | | Hafta 10 | KEÇE İĞNELEME TABLO | | Hafta 11 | İPEK KOZA VE İPEK KOZA İLE YAPILAN ÜRÜNLER | | Hafta 12 | İPEK KOZA TEPSİ YAPIMI | | Hafta 13 | İPEK KOZA PANO YAPIMI | | Hafta 14 | İPEK KOZA RUNNER YAPIMI | | Hafta 15 | İPEK KOZA ÇİÇEK TANZİMİ | | Hafta 16 | ÖDEV DEĞERLENDİRME | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22.11.2021 | 1 | 50 | Ödev | 15 | 18.01.2022 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|