|
ORM3006 | Havza Hidrolojisi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Turgay DİNDAROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sezgin HACISALİHOĞLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Havza hidrolojisinin amacı; bir yağış havzasındaki ormanlar ile orman-yetişme ortamı (toprak, yeryüzü şekli, iklim) arasındaki ilişkilerin, farklı orman tipleri ve meşcere yapılarının su döngüsüne etkilerini belirlemektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Havza hidrolojisi ile ilgili temel kavramları ve süreçleri kavrar. | 1,2,3 | | ÖK - 2 : | Orman tiplerinin yağış,intersepsiyon, evaparasyon ve transpirasyona etkilerini kavrar. | | | ÖK - 3 : | Ormanların dere akımının miktarına, kalitesine ve sediment içeriğine etkilerini bilir. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Orman hidrolojisi, orman ekosistemlerinin su döngüsü üzerindeki etkilerini ve bu süreçlerin sürdürülebilir yönetimle nasıl optimize edilebileceğini inceleyen bir bilim dalıdır. Bu ders, ormanların su tutma kapasitesi, yağış-akıntı ilişkileri ve su kaynaklarının korunması gibi temel konuları ele alır. Bu ders orman ekosistemlerinin hidrolojik süreçler üzerindeki etkilerini, orman yönetimi ve su kaynakları arasındaki etkileşimi anlamayı, ormanların su kalitesine, taşkın kontrolüne ve yer altı suyu yenilenmesine katkılarını değerlendirmeyi ve sürdürülebilir su kaynakları yönetimi için ormanların rolünü anlamayı içermektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Suyun işlevleri, özellikleri, dünya üzerindeki dağılımı, su kaynakları ile ilgili problemler | | Hafta 2 | Ormanlar ve Yağış
| | Hafta 3 | Ormanlar ve İntersepsiyon
| | Hafta 4 | Ormanlar ve Buharlaşma
| | Hafta 5 | Ormanlar ve Transpirasyon
| | Hafta 6 | Ormanlar ve Yüzeysel akış
| | Hafta 7 | Ormanlar ve dere akımı miktarı
| | Hafta 8 | Ormancılık faaliyetlerinin su miktarına etkileri
| | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | Ormanlar ve dere akımı kalitesi
| | Hafta 11 | Ormancılık faaliyetlerinin su kalitesine etkileri
| | Hafta 12 | Su kenarı alanların su miktarı ve kalitesine etkileri
| | Hafta 13 | Ormanlar ve derelerin taşıdığı sediment
| | Hafta 14 | Ormanlar ve Dere Habitatı
| | Hafta 15 | Ormanlar ve Seller
| | Hafta 16 | Dönem sonu Sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12/04/2025 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/06/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 101 |
|