|
ORM2016 | Mesleki İngilizce - II | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Derya MUMCU KÜÇÜKER | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mesleki parçaları anlama ve tercüme edebilme, kendini ifade edebilme ve sunum yapabilme |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 1,9,11,12 | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Mesleki parçaları anlama ve tercüme edebilme, kendini yazılı ve ifade edebilme ve sunum yapabilme |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Genel ormancılık terimlerinin tanıtılması (orman botaniği, amenajman, silvikültür, ekonomi, orman yoları ve transport, orman koruma, toprak, ekoloji ve havza bilim dallarında sıklıkla kullanılan terimler) | | Hafta 2 | Ormanlar ekosistemleri ile ilgili videoların izlenmesi, metinlerin okunması ve anlaşılması | | Hafta 3 | Biyolojik çeşitlilik ile ilgili videoların izlenmesi, metinlerin okunması ve anlaşılması | | Hafta 4 | İklim değişimi, Küresel ısınma ve ormanlarda karbon depolama ile ilgili videoların izlenmesi, metinlerin okunması ve anlaşılması | | Hafta 5 | Ormansızlaşma/Bozulma/Ağaçlandırma ile ilgili videoların izlenmesi, metinlerin okunması ve anlaşılması | | Hafta 6 | Odun dışı orman ürünleri ile ilgili videoların izlenmesi, metinlerin okunması ve anlaşılması | | Hafta 7 | Orman envanteri ile ilgili videoların izlenmesi, metinlerin okunması ve anlaşılması | | Hafta 8 | Arazi örtüsü/kullanımı, erozyon, heyelan ile ilgili videoların izlenmesi, metinlerin okunması ve anlaşılması | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Ekosistem hizmetleri ile ilgili videoların izlenmesi, metinlerin okunması ve anlaşılması | | Hafta 11 | Orman yangınları ile ilgili videoların izlenmesi, metinlerin okunması ve anlaşılması | | Hafta 12 | Uzaktan algılama, Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili videoların izlenmesi, metinlerin okunması ve anlaşılması | | Hafta 13 | Doğal kaynakların sürdürülebilirliği ile ilgili videoların izlenmesi, metinlerin okunması ve anlaşılması | | Hafta 14 | İngilizce ormancılık terimleri içeren sunum hazırlanması. | | Hafta 15 | İngilizce ormancılık terimleri içeren sunum hazırlanması. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Pollock, C. W., 1982. Communicate What You Mean, Grammer for High-Level ESL Students. Prentice-Hall, INC. Englewood Cliffs, New Jersey | | |
1 | Öztürk, C., 2008. Fundamentals of Academic English Pelikan Yayıncılık. Ankara-Türkiye. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/04/2025 | 1 | 30 | Ödev | 14 | 23/05/2025 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 19/06/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 5 | 5 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 1 | 10 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 55 |
|