|
ORM3003 | Çayır- Mera Ekolojisi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Turgay DİNDAROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sezgin HACISALİHOĞLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, çayır ve mera ekosistemlerinin ekolojik işleyişlerini, biyolojik çeşitliliğini, toprak ve bitki ilişkilerini, sürdürülebilir yönetim ilkelerini ve iklim değişikliği bağlamında korunmasının önemini öğretmeyi amaçlar. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çayır ve mera ekosistemlerinin tanımını ve önemini bilir. | 2,3,4 | | ÖK - 2 : | Çayır ve mera ekosistemlerini Türkiye ve Dünyadaki dağılımını bilir. | 2,3,4 | | ÖK - 3 : | Çayır ve mera ekosistemlerini etkileyen ekolojik faktörleri analiz edebilir | 2,3,4 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğrenciler, çayır ve mera tanımı, Türkiye ve dünyadaki dağılımı, ekolojik faktörlerle ilişkilerini, doğal kaynak yönetimindeki rolünü anlamanın yanı sıra bu ekosistemlerdeki sürdürülebilir kullanım ve rehabilitasyon stratejilerini öğrenirler. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çayır mera ekolojisinin tanımı ve diğer bilim dalları ile ilişkisi
| | Hafta 2 | Dünyada ve Türkiye'de çayır ve alanlarını dağılışı
| | Hafta 3 | Türkiye'deki çayır ve mera alanlarının tarihsel değişimi | | Hafta 4 | Ekolojik faktörler
| | Hafta 5 | Sıcaklığın çayır mera vejetasyonlarına etkileri
| | Hafta 6 | Suyun çayır mera vejetasyonlarına etkileri
| | Hafta 7 | Işığın çayır mera vejetasyonlarına etkileri
| | Hafta 8 | Ara sınav
| | Hafta 9 | Kimyasal faktörlerin çayır mera vejetasyonlarına etkileri
| | Hafta 10 | Topoğrafik faktörlerin çayır mera vejetasyonlarına etkileri
| | Hafta 11 | Çayır meralarda bitki örtüsünün esnekliği
| | Hafta 12 | Çayır meralarda toprak altı gelişimi ve organik madde birikimi
| | Hafta 13 | Çayır mera vejetasyonlarını yaşlanması ve yeniden gelişmesi
| | Hafta 14 | Klimaks vejetasyon ve unsurları
| | Hafta 15 | Otlatmanın çayır mera vejetasyonuna etkileri
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 101 |
|