|
|
| ORM3003 | Çayır- Mera Ekolojisi | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Turgay DİNDAROĞLU | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sezgin HACISALİHOĞLU | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu ders, çayır ve mera ekosistemlerinin ekolojik işleyişlerini, biyolojik çeşitliliğini, toprak ve bitki ilişkilerini, sürdürülebilir yönetim ilkelerini ve iklim değişikliği bağlamında korunmasının önemini öğretmeyi amaçlar. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Çayır ve mera ekosistemlerinin tanımını ve önemini bilir. | 2 - 3 - 4 | | | ÖK - 2 : | Çayır ve mera ekosistemlerini Türkiye ve Dünyadaki dağılımını bilir. | 2 - 3 - 4 | | | ÖK - 3 : | Çayır ve mera ekosistemlerini etkileyen ekolojik faktörleri analiz edebilir | 2 - 3 - 4 | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Öğrenciler, çayır ve mera tanımı, Türkiye ve dünyadaki dağılımı, ekolojik faktörlerle ilişkilerini, doğal kaynak yönetimindeki rolünü anlamanın yanı sıra bu ekosistemlerdeki sürdürülebilir kullanım ve rehabilitasyon stratejilerini öğrenirler. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Çayır mera ekolojisinin tanımı ve diğer bilim dalları ile ilişkisi
| | | Hafta 2 | Dünyada ve Türkiye'de çayır ve alanlarını dağılışı
| | | Hafta 3 | Türkiye'deki çayır ve mera alanlarının tarihsel değişimi | | | Hafta 4 | Ekolojik faktörler
| | | Hafta 5 | Sıcaklığın çayır mera vejetasyonlarına etkileri
| | | Hafta 6 | Suyun çayır mera vejetasyonlarına etkileri
| | | Hafta 7 | Işığın çayır mera vejetasyonlarına etkileri
| | | Hafta 8 | Ara sınav
| | | Hafta 9 | Kimyasal faktörlerin çayır mera vejetasyonlarına etkileri
| | | Hafta 10 | Topoğrafik faktörlerin çayır mera vejetasyonlarına etkileri
| | | Hafta 11 | Çayır meralarda bitki örtüsünün esnekliği
| | | Hafta 12 | Çayır meralarda toprak altı gelişimi ve organik madde birikimi
| | | Hafta 13 | Çayır mera vejetasyonlarını yaşlanması ve yeniden gelişmesi
| | | Hafta 14 | Klimaks vejetasyon ve unsurları
| | | Hafta 15 | Otlatmanın çayır mera vejetasyonuna etkileri
| | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 8 | 2 | 16 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 3 | 1 | 3 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 3 | 24 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 101 |
|