|
ORM3009 | Yetişme Ortamlarının Haritalanmas | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bülent TURGUT | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. SEZGİN HACISALİHOĞLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencileri orman yetişme ortamı kavramı hakkında bilgilendirerek orman yetişme ortamı birimlerinin ayrılmasını ve haritalamasının nasıl yapıldığını kavratmak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Orman yetişme ortamı ve yetişme ortamı haritacılığı kavramlarını bilir | 1,4,5 | | ÖK - 2 : | Yetişme ortamlarının haritalanmasında kullanılan yöntemleri bilir | 1,4,5 | | ÖK - 3 : | Yetişme ortamı özelliklerini haritalamasını yapabilir | 1,4,5 | | ÖK - 4 : | Orman yetişme ortamının sınıflandırmasını yapabilir | 1,4,5 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Orman yetişme ortamı kavramı, Orman Yetişme Ortamı Faktörleri, Orman Yetişme Ortamı ve Toprak Haritacılığına Ait Genel Bilgiler, Toprak ve Orman Yetişme Ortamı Haritacılığında Kullanılan Kriterler, Orman Yetişme Ortamı Haritacılığı Metodları, Ekolojik toprak serilerinin sınıflandırılması, Orman Yetişme Ortamının sınıflandırılması |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yetişme ortamı ve Ekolojik sistem kavramları, Orman Yetişme Ortamı Faktörleri | | Hafta 2 | Ekolojik sistem olarak dünya, Geçmişteki Olayların Ekolojik sistemlere etkisi | | Hafta 3 | Türkiye'deki Bölgesel Ekolojik Birimler Sınıflandırması | | Hafta 4 | Ekosistemlerin Temel Sınıflandırması | | Hafta 5 | Türkiye'deki Kara Ekosistemlerinin Sınıflandırıması | | Hafta 6 | Yetişme Ortamı Sınıflandırmasının Esasları
| | Hafta 7 | Yetişme Ortamı bilgilerinin elde edilmesi, Arazi çalışmaları yöntemi | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Yetişme ortamı bölgesel ve yöresel sınıflandırması | | Hafta 10 | Yetişme ortamı birimlerinin sınıflandırılması | | Hafta 11 | Yetişme ortamı birim gruplarının sınıflandırılması, Ekolojik toprak serilerinin sınıflandırılması | | Hafta 12 | Ekolojik toprak serilerinin su kapasitelerinin hesaplanması, Ekolojik toprak serilerinin ayırımında kullanılan özellikler | | Hafta 13 | Yetişme Ortamı Birimlerinin sınıflandırılması ve Yetişme ortamı birimlerinin tanımlanması | | Hafta 14 | Ekolojik toprak serilerinin ve yetişme ortamı birimlerinin haritalanması | | Hafta 15 | Ekolojik toprak serilerinin ve yetişme ortamı birimlerinin haritalanması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Kantarcı, M.D., 2005. Orman Ekosistemleri Bilgisi, İ.Ü. YayınNo: 4594, O.F. Yayın No: 488, İstanbul | | |
1 | Kantarcı, M.D., 2005.Türkiye'nin Yetişme Ortamı Bölgesel Sınıflandırması ve Birimlerdeki Orman Varlığı İle Devamlılığının önemi, İ.Ü. YayınNo: 4558, O.F. Yayın No: 484, İstanbul | | 2 | Çepel, N., 1995. Orman Ekolojisi, İ. Ü. Yayınları, Üniversite Yayın No: 3886, Sosyal B.M.Y.O.Yayın No: 433, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 10/11/2019 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2020 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|