|
ORM3025 | Girişimcilik | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hasan AYYILDIZ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bünyamin ER | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenen öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve
bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Girişimcilik konusunda farklı yaklaşım ve yöntemleri kullanmak için gerekli bilgi ve beceri kazanacaklar | 10 | 1, | ÖK - 2 : | Yenilikçilik ve yaratıcılık teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazanacaklar | 10 | 1, | ÖK - 3 : | Liderlik davranış ve yöntemleri ile ilgili bilgi ve beceri kazanacaklar | 10 | 1, | ÖK - 4 : | Girişimciliğin yerel, ulusal, uluslararası ve sektörel boyutta farklılaşan yönlerine ilişkin bilgi ve beceri kazanacaklar | 10 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Girişimciliğin kurum içi (intrapreneurship) veya küçük işletme-aile işletmesi (entrepreneurship) boyutlarında farklı türlerine bağlı olarak ortaya çıkan ekonomik, hukuki, mali, davranışsal, psikolojik, sosyal, kültürel yönlerine ilişkin inceleme ve değerlendirmeler; Liderliğin olmak-bilmek-yapabilmek (liderlik kuramları, motivasyon, iletişim, takım kurma, yaratıcılık) boyutlarında hem bireysel hem de toplumsal bir süreç olarak ele alınması; Girişimci-Liderlik ilişkisinin tanımlanması ve girişimciliğe etki eden faktörler; Girişimciliğin tarihsel süreç içerisnde uluslararası ve Türkiye örnekleri ile değerlendirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Girişimci ve Girişimcilik kavramları, Girişimcilik yaklaşımları | | Hafta 2 | Girişimcilik kültürü, Girişimciliği etkileyen faktörler | | Hafta 3 | Girişimcilik Türleri, Girişimcilik Fonksiyonları | | Hafta 4 | Girişimcilik Alanları, Girişimcilik Süreci | | Hafta 5 | Girişimcilik ile yenilikçilik, yaratıcılık ve büyüme süreci ilişkisi | | Hafta 6 | İş fikirleri ve iş kaynakları | | Hafta 7 | İş fikri geliştirme | | Hafta 8 | İş planı ve Unsurları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Liderlik, özellikleri, kuramları, davranış ve süreçleri | | Hafta 11 | Liderlik ile motivasyon, takım kurma, iletişim ve müzakerecilik ilişkisi | | Hafta 12 | İş planının hazırlanması, stratejik plan | | Hafta 13 | Pazarlama, Finansman, İnsan kaynakları planı | | Hafta 14 | Türkiye'de iş kurma süreçleri, risk sermayesi ve girişim sermayesi | | Hafta 15 | Girişimciliğin yerel, ulusal ve uluslararası bağlamı | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | P.Lambing ve C.Kuehl, Entrepreneurship, Prentice Hall, 4ncü baskı, 2007. ISBN: 0-13-228174-0. | | 2 | Yavuz Odabaşı (editör), Girişimcilik, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 1567, 2004. | | 3 | Semra Arıkan, Girişimcilik: Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular, Siyasal Kitabevi, 2002. | | 4 | Bayraktaroğlu, Serkan (2005) Girişimcilik Ders Notları, Sakarya Kitabevi, Sakarya. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 14 | 3 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 7 | 3 | 21 | Arasınav için hazırlık | 1 | 17 | 17 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 18 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 10 | 2 | 20 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|