|
ORM3013 | Kırsal Kalkınma | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Devlet TOKSOY | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Devlet TOKSOY, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere; başta orman köyleri olmak üzere kırsal alandaki kalkınma sorunlarının çözümüne yardımcı olmak için buradaki toplulukların ekonomik, toplumsal ve kültürel kalkınmalarına yardımcı olacak bilgileri sunmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | fakirlik ve kalkınma kavramlarını tanımlayabilecek
| 1,11 | 1 | ÖK - 2 : | fakirlik ve kırsal kalkınma arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek
| 1,10 | 1 | ÖK - 3 : | kırsal fakirliğe ilişkin çözüm yollarını yorumlayabilecek.
| 1,10 | 1 | ÖK - 4 : | ulgulamalarını izleyiciler önünde sözlü olarak sunabilecekler
| 8 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kalkınma ekonomisinin kapsamı, ekonomik büyüme, kalkınma ve ilerleme kavramları, az gelişmişlik nedenleri ve az gelişmiş ülkelerin özellikleri, kalkınma stratejileri, ekonomik kalkınmada mekan boyutunun önemi, kırsal kalkınmanın tanımı, amacı, ilkeleri, özellikleri, dünyada ve Türkiye'de kırsal kakınma politikaları, Türkiye'de orman kaynaklarının durumu ve orman köylüleri, orman köylülerinin kalkındırılması sorunu, kooperatifçilik ve ORKÖY çalışmaları.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, Kalkınma Ekonomisinin Kapsamı ,Azgelişmişlik,Ekonomik Gelişme Seviyelerine Göre Bölgeler ,Kalkınmada Mekan Boyutu | | Hafta 2 | Kırsal alanların tanımı, Kırsal kalkınmanın tanımı, Politikaları, Amacı ve Özellikleri | | Hafta 3 | Kırsal Ekonominin Analizi, Ekonomik Faaliyetlerin Çeşitlendirilmesi, Yaşam Kalitesi ve Kırsal Alanlarda Sosyo-Ekonomik Durum | | Hafta 4 | Kırsal Kalkınmanın Türkiye Açısından Önemi, Kırsal kalkınmanın temel bileşenleri, Kırsal kalkınmanın ilkeleri | | Hafta 5 | Kırsal alanda mevcut durum ve temel özellikleri,Kırsal nüfus, kırsal yerleşimler, alt ve üst yapı hizmetleri, yoksulluk ve yoksunluk, örgütlenme,sosyal güvenlik vb. | | Hafta 6 | Kırsal Kalkınma Projeleri ve tamamlanan kırsal kalkınma projelerinden çıkarılan deneyimler. | | Hafta 7 | Dünya'da kırsal kalkınma politikaları ve uygulamaları (Planlı Dönem Öncesi, Planlı Dönem Sonrası) | | Hafta 8 | Türkiye'de kırsal kalkınma politikaları ve uygulamaları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Bölgesel kalkınma projeleri. Kırsal kalkınmada ortaya çıkan yeni yönelimler. Kırsal kalkınmaya yönelik stratejik hedefler. | | Hafta 11 | Ulusal kırsal kalkınma stratejisi ve hedefleri açısından güçlü ve zayıf yanlar ve geleceğe yönelik hedeflere-yapılanmalara yönelik öneriler. | | Hafta 12 | Ormanlar ve kırsal kalkınma. Türkiye'de Orman Kaynaklarının Durumu, Türkiye'de Orman Köyleri ve Orman Köylüleri. | | Hafta 13 | Orman köylerinde sosyo-ekonomik değişim, turizm faaliyetleri, kooperatifçilik | | Hafta 14 | ORKÖY'ün tanıtımı. | | Hafta 15 | Telafiler ve Ders Tamamlamaları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Basılmamış ders notları ve araştırma makaleleri.
| | |
1 | DPT Kırsal Kalkınma Özel İhtisas Kom. Rap. , Ankara, 2000.
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/11/2016 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/01/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 18 | 36 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 5 | 10 | Arasınav için hazırlık | 1 | 7 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|