|
ORM3023 | Orman İşletme Ekonomisi | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mustafa Fehmi TÜRKER | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Mustafa Fehmi TÜRKER, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ormancılık işletme ekonomisinin temel kavram ve anlayışının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | orman ekonomisi ile ilgili temel bilgi ve kavramları anlayabilecek
| 1,2,4,10 | 1, | ÖK - 2 : | ormancılıkla ilgili sorunları çözümleyebilecek ve teorik bilgisiyle kurumsal ilkeler doğrultusunda, tarafsız ve adil çözümler sunabilecek
| 1,2,4,10 | 1, | ÖK - 3 : | ekonomik değişkenlerin ormancılık yatırımlarını ne şekilde etkileyebildiğini anlayabilecek
| 1,2,4,10 | 1, | ÖK - 4 : | öğrendiği ekonomik yöntemlerle ormancılık yatırımlarını değerlendirip, öneriler getirerek katkıda bulunabilecek
| 1,2,4,10 | 1, | ÖK - 5 : | orman kaynaklarının sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir orman yönetimi, kamu yararı ve pazar odaklı yönetim ve işletmeciliğine yönelik strateji/ izlek geliştirebilecek | 1,2,4,10 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Orman işletmeciliğinin temel kavramları, ormancılık sektörünün ulusal ekonomideki yeri ve önemi, arazi, ağaç serveti ve ormanın değerinin hesaplanması
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, Temel Kavramlar, İşletme, İşletme amaçları, İşletme işlevleri, İşletme büyüklüğü, İşletme kapasitesi ve kapasite kullanım oranı | | Hafta 2 | İşletmelerde rasyonellik ölçütleri, İşletmenin maliyetleri, İşletmenin gelirleri, Yatırım projelerini değerlendirme yöntemleri | | Hafta 3 | Orman işletmesi ve orman işletmeciliğinin tanıtımı, Orman işletmelerinin özellikleri, Ormancılık sektörünün ülke ekonomisi içindeki önemi, | | Hafta 4 | Orman işletmeciliğinde işletme işlevleri (satın alma, üretim, pazarlama, finans, işgören, muhasebe, Ar-Ge, halkla ilişkiler) | | Hafta 5 | Orman işletmeciliğinde işletme işlevleri (satın alma, üretim, pazarlama, finans, işgören, muhasebe, Ar-Ge, halkla ilişkiler)-Devam- | | Hafta 6 | Orman İşletmelerinde işletme büyüklüğü, Orman işletmelerinde rasyonellik ilkeleri | | Hafta 7 | Orman İşletmeciliğinde masraf, hasılat ve gelirler | | Hafta 8 | Ormancılıkta amaç, Orman işletmeciliğinde idare süreleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Orman İşletmeciliğinde kıymet takdiri (faiz ve gelir hesapları) | | Hafta 11 | Arazi değerinin hesaplanması yöntemleri. | | Hafta 12 | Ağaç serveti değeri takdiri, Ormanın değerinin tayini | | Hafta 13 | Orman işletmeciliğinde ekonomik başarının hesaplanması | | Hafta 14 | Kamu malları, dışsallıklar ve toplam ekonomik değer yaklaşımı | | Hafta 15 | Ders Tamamlama, DYGU yöntemiyle ders ikmali ve kurum dışından yöneticiyle ders içi konferans | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Türker, M.F., 2013, Ormancılık İşletme Ekonomisi, (Güncellenmiş ve Genişletilmiş İkinci Baskı), Ormancılık ve Tabiatı Koruma Vakfı Yayın Nu.: 5, Trabzon | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22/11/2018 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 10 | 30 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 4 | 8 | 32 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 8 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 116 |
|