|
ORM3015 | Silvikültürün Temel Prensipleri | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Zafer YÜCESAN | Diğer Öğretim Üyesi | DR. ÖĞR. ÜYESİ Ercan OKTAN, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders öğrencilerin silvikültür hakkında genel bilgileri edinmelerini, meşcere özelliklerini, önemli yetişme ortamı özelliklerinin ağaç ve orman üzerine olan etkilerini, orman tiplerini ve dünya üzerindeki yayılışlarını anlamalarını, bilgilerini kullanarak Türkiye deki doğal ve egzotik ağaç türlerinin ve orman yapılarının coğrafi bölgelere göre değişimlerini ortaya koyabilmelerini amaç edinmiştir.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | silvikültür kavramını özetleyebilecektir
| 1,2,6 | | ÖK - 2 : | meşcere parametrelerini tanımlayabileceklerdir
| 1,2,6 | | ÖK - 3 : | yetişme ortamı faktörleri ile ağaç türü yayılışlarını karşılaştırabileceklerdir
| 1,2,6 | | ÖK - 4 : | ekolojik bölgelere gore orman tiplerini değerlendirebileceklerdir
| 1,2,6 | | ÖK - 5 : | Türkiye deki doğal ve egzotik ağaç türlerinin silvikültürel özelliklerini sunabileceklerdir
| 1,2,6 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ormanın tanımı, ormanda yaşam ortaklığı, ormancılıkta mekanik ve organik görüşler, Silvikültürün tanımı, amacı ve esasları, diğer ormancılık bilimleri ile ilişkisi, ormanda yöresellik ve süreklilik, Meşcere kavramı, meşcere yapı analizi, meşcere işletme türleri (Koru, Baltalık ve Korulu baltalık) , Meşcerede tabakalılık ve kapalılık, kapalılık şekilleri ve dereceleri, önemi ve etkileri, Meşcerede sıklık ve karışım, karışımın çeşitleri, karışımın ağaç türleri, karışım oranı, şekli ve sürekliliği, Türkiye Ormanlarında ağaç türü karışımları, Meşcerede yaş, meşceredeki yapısal gelişim ve değişim, meşcerede büyüme hızı ve biyolojik çeşitlilik, Önemli Yetişme ortamı faktörlerinin ağaç ve orman oluşumu üzerine etkileri, Dünya üzerinde orman şekilleri, Orman çeşitleri, Orman zonları ve ormanın doğal sınırları, orman ağaçlarının önemli bazı özellikleri, Türkiye silvikültüründe asli ağaç türleri ve silvikültürel özellikleri, Türkiye silvikültüründe diğer ağaç türleri ve silvikültürel özellikleri
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ormanın tanımı, ormanda yaşam ortaklığı, ormancılıkta mekanik ve organik görüşler | | Hafta 2 | Silvikültürün tanımı, amacı ve esasları, diğer ormancılık bilimleri ile ilişkisi, ormanda yöresellik ve süreklilik | | Hafta 3 | Meşcere kavramı, meşcere yapı analizi, meşcere işletme türleri (Koru, Baltalık ve Korulu baltalık) | | Hafta 4 | Meşcerede tabakalılık ve kapalılık, kapalılık şekilleri ve dereceleri, önemi ve etkileri | | Hafta 5 | Meşcerede sıklık ve karışım, karışımın çeşitleri, karışımın ağaç türleri, karışım oranı, şekli ve sürekliliği, Türkiye Ormanlarında ağaç türü karışımları | | Hafta 6 | Meşcerede yaş, meşceredeki yapısal gelişim ve değişim, meşcerede büyüme hızı ve biyolojik çeşitlilik | | Hafta 7 | Önemli Yetişme ortamı faktörlerinin ağaç ve orman oluşumu üzerine etkileri | | Hafta 8 | Dünya üzerinde orman şekilleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Orman çeşitleri | | Hafta 11 | Orman zonları ve ormanın doğal sınırları, | | Hafta 12 | Orman ağaçlarının önemli bazı özellikleri | | Hafta 13 | Ödev sınavı | | Hafta 14 | Türkiye silvikültüründe asli ağaç türleri ve silvikültürel özellikleri | | Hafta 15 | Türkiye silvikültüründe diğer ağaç türleri ve silvikültürel özellikleri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Saatçioğlu, F. , 1976, Silvikültür-I (Silvikültürün Biyolojik Esasları ve Prensipleri), İÜ Orman Fakültesi, İstanbul. | | |
1 | Demirci, A., 2006, Silvkültürün Temel İlkeleri, KTÜ Orman Fakültesi, Trabzon. | | 2 | Nyland, R.D., 1996, Silviculture: Concepts and Applications, McGraw-Hill Companies. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/11/2018 | 1 | 35 | Kısa sınav | 14 | 22/12/2018 | 32 | 15 | Dönem sonu sınavı | 16 | 11/01/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 24 | 1 | 24 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 6 | 6 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 95 |
|