|
ORM2002 | Coğrafi Bilgi Sistemleri | 1+1+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Uzay KARAHALİL | Diğer Öğretim Üyesi | Prof.Dr. Emin Zeki BAŞKENT | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Coğrafi Bilgi Sistemlerinin (CBS) tanımı ve bileşenleri itibarıyla temel prensiplerinin kavranması ve fonksiyonlarının ormancılık sektöründe kullanımına yönelik pratik uygulama becerilerinin Arc/Info CBS yazılımı ile kazandırılması |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | CBS kavramını, bileşenlerini, veri yapılarını ve fonksiyonlarını açıklar. | 1,6,8 | 1 | ÖK - 2 : | Konumsal veri tabanını (grafik-harita ve öznitelik-tanımlayıcı) kurar: kağıt haritayı sayısallaştırır, topoloji kurar ve veri tabanını yönetir (kopyalama, taşıma, silme, organize etme gibi işlemleri yapar)
| 6,8 | 3,4 | ÖK - 3 : | Bir alanın sayısal haritasında konumsal sorgulama yapar, yeniden sınıflandırır ve haritaları çakıştırır | 8,9 | 3,4 | ÖK - 4 : | İlgili CBS fonksiyonlarını kullanarak sayısal haritayı bezer ve çıktısını alır | 8,9 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Coğafi Bilgi Sistemlerinin (CBS) temel kavramı, genel prensipleri, bileşenleri, temel fonksiyonları. Veri-bilgi, veri tabanı işletim sistemi, konumsal veri, vektör ve raster veri modelleri, veri kalitesi gibi temel kavramlar. Kağıt haritaların sayısallaştırması, topoloji oluşturma, konumsal sorgulama, konumsal analiz ve sayısal harita hazırlama (bezeme). Arc/Info CBS yazılımın tanıtımı ve örnek uygulamalar
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma ve ders içeriğinin tanıtımı | | Hafta 2 | Coğafi Bilgi Sistemleri?nin (CBS) temel kavramı,genel prensipleri ve bileşenleri | | Hafta 3 | CBSnin ormancılık sektöründeki kullanım alanları ve örnek uygulamalar | | Hafta 4 | Veri-bilgi, konumsal veri (grafik ve öznitelik), veri tabanı işletim sistemi | | Hafta 5 | Coğrafi detaylar, vektör ve raster veri modelleri, veri kaynakları ve kalitesi | | Hafta 6 | CBS fonksiyonları: veri giriş fonksiyonu | | Hafta 7 | Kağıt haritaların sayısallaştırması, topoloji oluşturma ve veri tabanı kurma | | Hafta 8 | Arc/Info CBS yazılımın tanıtımı | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Ödev 1: örnek bir alanın sayısallaştırılması ve veri tabanının kurulumu | | Hafta 11 | Konumsal sorgulama | | Hafta 12 | Konumsal analiz (bindirme) | | Hafta 13 | Yaknılık analizi | | Hafta 14 | Kısa sınav | | Hafta 15 | Harita bezeme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Yomralıoğlu T. 1999, Coğrafi Bilgi Sistemleri, Trabzon Turkey | | 2 | Başkent, E.Z. 1995. Türkiye ormancılığı için nasıl bir CBS kurulmalıdır? Ön çalışma ve kavramsal yaklaşım, Turkish Journal of Agriculture and Forestry. 21(5) 493-505. | | 3 | Arc/Info Manuel, ESRI, USA | | |
1 | Aranoff S., 1989. Geographic Information Systems: A Management Perspective. Ottawa, Canada. WDL Publications. | | 2 | ESRI, 1993. Understanding GIS - The ARC/INFO Method. Environmental Systems Research, California, USA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04/04/2013 | 2,6 | 20 | Kısa sınav | 11 | | 0,5 | 30 | Sözlü sınav | 14 | 30/04/2013 | 2,6 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 25/05/2013 | 2,6 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 5 | 25 | Arasınav için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 10 | 1 | 10 | Kısa sınav | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 106 |
|