|
SEC 302 | Balık Davranışları | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Fizyolojik ekoloji ve büyüme, üreme, sosyal interaksiyonlar, rekabet ve göç üzerine etkisine etkisini anlamayı amaçlamaktadır. Bu kursun asıl amacı, daha once hem yetiştiricilik, hemde deniz ekolojisi ile ilgili dersler almış öğrencilere teknik olarak hem yazı hemde sözlü teknik olarak kendilerini ifade edebilme yeteneği kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | balık metabolizması ve bu metabolizmaya etki eden faktörler hakkında bilgi sahibi olurlar ve kültür balıkçılığı derslerine bağ kurabilirler. | 1,2,3,10,11,12,13,20 | 1 | ÖK - 2 : | avlama araçları dizaynı konularını balık davranışları ile ilişkilendirebilirler. | 10,11,12,13 | 1 | ÖK - 3 : | balıkların ekolojisi, büyümesi ve üremesi konularını balık davranışları ile ilişkilendirerek stok iyileştirme yada stoklama çalışmaları konusunda yaklaşım tarzları ortaya koyabilirler. | 1,2,3,10,11,12,13 | 1 | ÖK - 4 : | balıkların fizyolojik ekolojisi ile taşıma kapasitesi arasındaki dinamiklerini ilişkilendirebildikleri için kültür balıkçılığı ve avcılık konularını ilişkilendirme yapabilirler. | 12,13,23 | 1 | ÖK - 5 : | mesleki ifade becerisi kazanırlar. | 1,2,9,10,12,13,20 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Metabolizma, büyüme, Fry'ın paradimleri, hatchinson niçi, yoğunluğa bağlı büyüme ve ölümler, taşıma kapasitesi, fizylojik ekoloji, rekabet, yem arama, optimal yem arama stratejileri, predasyon, riskler ve sığınaklar, sosyal davranışlar, predator balıkların aktivite ve hareketleri, üreme davranışları, sıcaklık, balık dağılımları, ve sosyal davranışlar gibi konu başlıkları haftalık olarak ele alınmaktadı |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Enerji bütçesi ve dengelenmesi | | Hafta 2 | Metabolizma ve sıcaklığı metabolizmaya etkisi | | Hafta 3 | Balıklarda büyüme ve büyümeye etki eden faktörler | | Hafta 4 | Frayın paradimleri ve Hutchinsonian Niç | | Hafta 5 | Taşıma kapasitesi ve stok iyileştirmesi | | Hafta 6 | Stok yoğunluğu ve yoğunluğa bağımlılık ve yoğunluktan bağımsızlık | | Hafta 7 | Yem arama davranışları | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Optimal avlanma | | Hafta 10 | Predasyon riski ve sığınma | | Hafta 11 | II. Vize | | Hafta 12 | Sosyal davranışlar | | Hafta 13 | Balıklarda larval davranışlar ve kritik period | | Hafta 14 | Balıklarda göç | | Hafta 15 | Balıklarda üreme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | J.S. Diana, 1999, Biology and Ecology of Fishes. New York | | 2 | Reebs, S.G., 2001, Fish Behavior in the Aquarium and in the Wild, Cornell University Press, Ithaca. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 22.11.2012 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 05.01.2011 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 1 | 5 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 10 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 101 |
|