|
|
| BTM3019 | Yetiştiricilik ve Çevre | 2+0+0 | AKTS:3 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Erol ÇAPKIN | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Su ürünleri yetiştiriciliğinde su kalitesi ve kalitenin korunması konularındaki bilgileri öğrencilere aktarmak. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | yetiştiricilik kaynaklı kirletici gruplarını tanımlayabilirler | 8 | 1 | | ÖK - 2 : | kirlilik ölçümleri yapabilir ve takip edebilir. | 8 | 1 | | ÖK - 3 : | uygun yer seçimi yapabilir | 8 | 1 | | ÖK - 4 : | kirliliğin önlenmesine yönelik çalışmalar yapıp önlemler alabilir. | 8 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Kültür havuzları ve Off-shore kültür sistemlerindeki su parametreleri. Kültür sistemlerinin alıcı ortamlardaki etkileri; toplam fosfor, toplam amonyak, çözülmüş oksijen , pH, Toplam askı yük, Klorofil a, fekal ve toplam koliform değerleri. Çevre Etki değerlendirilmesi (ÇED) nedir, niçin ve nasıl hazırlanır. ÇED den elde edilen kazanımlar nelerdir? Örnek bir ÇED raporunun hazırlanması. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Yetiştiriciliğin bu günkü durumu | | | Hafta 2 | Türkiye denizleri ve iç sularının yetiştiricilik potansiyeli | | | Hafta 3 | Kültür havuzları ve Off-shore kültür sistemleri | | | Hafta 4 | Yetiştiricilikte su kalitesi | | | Hafta 5 | Kültür sistemlerinin alıcı ortamlardaki etkileri | | | Hafta 6 | Toplam fosfor, toplam amonyak ve toplam askı yük | | | Hafta 7 | Çözülmüş oksijen , pH, Klorofil a, fekal ve toplam koliform değerleri | | | Hafta 8 | Arasınav | | | Hafta 9 | Sularda Takip edilen Kalite Parametreleri ve Trix indeksi | | | Hafta 10 | Su kalitesine bağlı hastalıklar | | | Hafta 11 | Hipoksia ve Anoksia | | | Hafta 12 | Asidosis ve alkalinosis, gaz kabarcığı hastalıkları | | | Hafta 13 | Nitrojen zehirlenmeleri | | | Hafta 14 | Diğer çevre parametrelerinin etkileri | | | Hafta 15 | Çevre Etki değerlendirilmesi (ÇED) nedir, niçin ve nasıl hazırlanır. ÇED den elde edilen kazanımlar nelerdir? | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Holmer, M., Black, K., Duarte, C.M. 2008. Aquaculture in the Ecosystem. Springer Sciences. ISBN-13: 978-1-4020-6809-6 | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | 25/12/2016 | 0,5 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/01/2017 | 0,5 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 1 | 2 | | Arasınav için hazırlık | 3 | 1 | 3 | | Arasınav | .5 | 1 | .5 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 1 | 4 | | Dönem sonu sınavı | .5 | 1 | .5 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 10 |
|