|
BTM4013 | Stok Tahmin Yöntemleri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ŞAHİN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | -stok tahmin yöntemleri için gereken araçları kullanmayı ve çalışma prensiplerini öğrenirler | 12,13,14,19 | 1,6, | ÖK - 2 : | -deniz ve iç sularda kullanılabilecek yöntemleri kavrarlar, | 12,13,14,19 | 1,6, | ÖK - 3 : | - bazı yöntemler için veri toplamayı ve eski verileri kullanmayı öğrenirler, | 12,13,14,19 | 1,6, | ÖK - 4 : | - bazı stok tahmini yöntemlerini uygulayabilir, bazıların için ekip çalışmasında yer alabilirler | 12,13,14,19 | 1,6, | ÖK - 5 : | - elde edilen sonuçlara göre balıkçılık yönetimi için önlemler önerebilirler, | 12,13,14,19 | 1,6, | ÖK - 6 : | - yapılmış proje sonuçlarını anlayıp yorumlayabilirler | 12,13,14,19 | 1,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Balıkçılık ve stok yönetimi, tanımlar, bu alanda dünyada ve ülkemizdeki gelişmeler, ders araçlarının takdimi | | Hafta 2 | Stok tahmini-balıkçılık yönetimi ilişkisi, ihtiyaç duyulan veri çeşitleri | | Hafta 3 | Stok tahmin yöntemlerinin sınıflandırılması, doğrudan ve dolaylı tahmin yöntemleri. | | Hafta 4 | Basit sayım yöntemleri, sensörler yardımıyla sayım, havadan yapılan surveyler, rotenon yöntemi, akustik yöntemler ve diğer sayım yöntemleri, temel prensipler. | | Hafta 5 | Dolaylı stok tahmin yöntemleri; Ticari avcılık verilerine dayanan yöntemler,çevresel parametrelerin kullanılmasına dayanan yöntemler, deneysel avlanma yöntemleri, temel prensipler, ihtiyaç duyulan veri çeşitleri | | Hafta 6 | De Lurry regresyon, Backiel, Huet, Gulland, Morfo Edafik İndeks Yöntemleri, temel prensipler, ihtiyaç duyulan veri çeşitleri | | Hafta 7 | Taranan alan yöntemi ve örnekler, survey tasarımı ve değerlendirme. | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Markalama yöntemi, uygulama koşulları, elde edilen bilgi çeşitleri, avantajları, kullanılan modeller, örnekler. | | Hafta 10 | Yumurta ve larval sörveyleri, yumurta ve larva örneklerinin toplanması ve sayımı, araştırmanın tasarımı, verilerin değerlendirilmesi, örnekler. | | Hafta 11 | Sanal populasyon analizi (VPA), yöntemin tanıtımı, örnekler. | | Hafta 12 | Cohort analizi, yöntemin tanıtılması, örnekler. | | Hafta 13 | Öğrenci sunumları, bireysel ödevlerin tartışılması | | Hafta 14 | Öğrenci sunumları, bireysel ödevlerin tartışılması | | Hafta 15 | Öğrenci sunumları, bireysel ödevlerin tartışılması | | Hafta 16 | Öğrenci sunumları, bireysel ödevlerin tartışılması. final sınavı | | |
1 | Sparre P., Venema, S.C. 1997. Introduction to tropical fish stock assessment. Part 1. Manual. FAO Fisheries Technical Paper. ? 306.1, Rev. 2. Rome.
| | |
1 | Erkoyuncu, İ. 1995. Balıkçılık Biyo0lojisi ve Populasyon Dinamiği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yayınları No: 95. 265 s. Sinop (ISBN 975-7636-29-0) | | 2 | Çelikkale, S., Düzgüneş, E. 1982. Balık Stoklarının Tespit Yöntemleri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. No:816. Derlemeler: 42. Ankara. | | 3 | Avşar, D. 2005. Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamği. Nobel Yayın Dağıtım. ISBN: 9759183994. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 2 | 25 | Ödev | 6 | | 14 | 25 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 6 | 3 | 18 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 104 |
|