|
BTM2004 | Deniz ve İçsular Ekolojisi | 2+1+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Abdulaziz GÜNEROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Prof.Dr.Muzaffer Feyzioğlu | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerde organizmalarla çevre şartları arasındaki etkileşimler ve deniz ortamındaki biyolojik işlemler konusunda bir temel oluşturmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | canlılara etki eden temel fiziksel parametreleri yorumlayabilirler. | 8,9 | 1,4 | ÖK - 2 : | denizlerin verimliliklerini etkileyen faktörleri kavrayabilirler. | 8,9 | 1 | ÖK - 3 : | planktonik ve bentik organizmaların deniz ortamındaki fonksiyonlarını açıklayabilirler. | 8,9 | 1 | ÖK - 4 : | deniz çalışması için gerekli temel beceriyi kazanmış olurlar. | 8,9 | 1,4 | ÖK - 5 : | yaşam sahalarına göre canlıların yönetimine karar verebilirler. | 8,9 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Biyolojik oşinografinin tanımı, temel ortam parametreleri, pelajik ve bentik ekosistemler, deniz ortamındaki fitoplanktonik gruplar, birincil üretim ve temel fotosentez olayları, denizlerdeki zooplanktonik organizmalar, holo ve meroplanktonik gruplar pelajik sistemde zooplankton fitoplankton ilişkileri, okyanus ve denizlerde verimliliğin zaman ve alana bağlı değişimleri deniz ortamına insan etkisi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Biyolojik oşinografinin tanıtımı, deniz ve karaların karşılaştırılması, temel ekoljik terimler | | Hafta 2 | Abiyotik cevre ve özellikleri, güneş radyasyon, dikey su kolonunda ışık ve ekolojik tabakalaşma, ışığın canlılara olan etkisi | | Hafta 3 | Sıcaklık, sıcaklığın deniz yüzeyi ve dikey dağılımı, sıcaklığın canlılar üzerine olan etkisi, Salinite, salinitenin deniz yüzeyi ve dikey dağılımı, saliniteni canlılar üzerine olan etkisi | | Hafta 4 | Yoğunluk, hidrostatik basınç ve akıntıların denizlerdeki dağılımı ve canlılar üzerine olan etkileri | | Hafta 5 | Gemi uygulaması (CTD, navigasyon, su örneklemesi, plankton ve bentik örnekleme cihazları ve kullanımı) | | Hafta 6 | Materyal döngüsü,besin elemetleri, azot döngüsü, fosfat, silikat ve karbon döngüsü, | | Hafta 7 | Besin elementleri ve fitoplankton populasyon büyümesi, büyümenin ölçülmesi, birincil üretimin fiziksel kontrolü | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Fitoplanktonik gruplar. | | Hafta 10 | Zooplanktonik gruplar, holoplankton, meroplankton ichtioplankton | | Hafta 11 | Okyanuslarda ve denizlerde zooplanktonda dikey dağılım, dikey göç | | Hafta 12 | Holoplanktonda coğrafik dağılım, pachness, zooplankton komunitelerinde uzun zamanlı geğişimler. Besin zinciri, besin ağları ve ikincil üretim. | | Hafta 13 | Mikrobiyal halka, ikincil üretimin ölçülmesi, Balıkçılık oşinografisi. | | Hafta 14 | Uygulama sınavı, Balıkçılık ve oşinography | | Hafta 15 | Deniz ortamına insan etkisi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Feyzioglu A.M. Basılmamış ders notları | | |
1 | Lalli, C.M., and Parsons, T., 2004. Biological Oceanography an Introduction, Elcevier, China, 314 p. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | | 30 | Laboratuar sınavı | 12 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 13 | 52 | Laboratuar çalışması | 1 | 13 | 13 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 5 | 15 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|