|
BTM1004 | Balık Biyolojisi | 2+0+1 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nadir BAŞÇINAR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencinin balıkçılık yönetimi ve su ürünleri yetiştiriciliğinde biyolojik olarak doğru yargılar ve kararlar verebilecek kadar bilgi sahibi olabilmesi için balıkların dünyasına morfolojik, fizyolojik, davranışsal ve ekolojik çeşitliliklerine göre genel bir bakış sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | balık türlerini tanıyabilirler. | 3,6,9,20 | 1 | ÖK - 2 : | balıkların biyolojisi ve yaşadıkları alanlar hakkında bilgi sahibi olurlar. | 1,6,9,20 | 1 | ÖK - 3 : | balıkların üreme özelliklerini öğrenerek yetiştiricilik hakkında fikir yürütebilirler. | 1,6,9,20 | 1 | ÖK - 4 : | balıkların beslenme ve göçlerini öğrenerek balık avcılığı ve yetiştiriciliği hakkında bilgi sahibi olurlar. | 1,6,9,20 | 1 | ÖK - 5 : | balıkların yaş ve büyüme özelliklerini öğrenerek balık yetiştiriciliği ve avcılığı hakkında ön bilgi sahibi olurlar. | 1,6,9,20 | 1 | ÖK - 6 : | laboratuarda balıklar üzerine çalışmalar yapabilirler. | 1,6,9,20 | 1 | ÖK - 7 : | balıkların temel anatomilerine aşina olabilirler. | 1,6,9,20 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Balık ve balıklar. Genel anatomi. Sistematiğe giriş. Deri ve ilgili yapılar. Yüzme ve Denge. Solungaçlar ve solunum. Kalp, kan damarları ve dolaşım. Göz ve görme. İç kulak ve yan hat. Koku alma, tat alma ve diğer duyu sistemleri. Renk, ışık, ses ve elektrik üretimi. Boşaltım sistemi ve su-iyon dengesi. Sindirim sistemi, beslenme ve sindirim. Üreme sistemi ve stratejileri. Büyüme ve yaş tayini. Balık ve insan - balıkların geleceği. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş: balık ve balıklar. | | Hafta 2 | Genel anatomi, balık sistematiğine giriş. Yan hat. | | Hafta 3 | Laboratuvar: balık türleri ve morfoloji | | Hafta 4 | Yüzme ve seviye kontrolü, yüzgeçler. Deri ve ilgili unsurlar. Solungaçlar ve solunum. | | Hafta 5 | Göz ve görme. İçkulak. | | Hafta 6 | Laboratuvar: solungaçlar, göz, iç organlar, | | Hafta 7 | Koklama, tat ve diğer duyusal sistemler. | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Kalp, damarlar ve dolaşım. Renk, ışık, ses ve elektrik üretimi. | | Hafta 10 | Sindirim sistemi, beslenme ve sindirim. | | Hafta 11 | Laboratuvar: boy, ağırlık, yaş tayini. | | Hafta 12 | Boşaltım sistemi ve su-iyon dengesi. | | Hafta 13 | Üreme sistemi ve üreme stratejileri. | | Hafta 14 | Büyüme ve yaş tayini. | | Hafta 15 | Balık ve insan, balıkların geleceği. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Çelikkale, M. S. , 1991. Balık Biyolojisi. K. T. Ü. Deniz Bilimleri Fakültesi, Yayın No. 1, 387 p. | | 2 | Demir, N., 1996. İhtiyoloji (Ichthyology). İstanbul Üniversitesi, Fen Fakültesi N: 236, 394 p. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 16/04/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Laboratuar çalışması | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|