|
BTM2009 | Genetik | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İlhan ALTINOK | Diğer Öğretim Üyesi | Arş Gör. Dr. Rafet Çağrı Öztürk | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Genetiksel temel kavramların ve terimlerin anlaşılması, kişiye ait özelliklerin kalıtım yoluyla yeni nesillere aktarılması, kromozomal bozzukluklar, moleküler genetiğin prensibi ve kullanıldığı yerler (klonlama, transjenik organizma) |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | genetik çeşitliliği, mendel genetiğini ve kişisel özelliklerin yeni nesillere aktarılmasını açıklayabilirler | 3,17 | 1 | ÖK - 2 : | kromozomal kalıtımı ve ökaryotlarda gen haritasını tasvir edebilirler | 17,19 | 1 | ÖK - 3 : | kromozomal mutasyonun nasıl olduğunu ve mutasyona sebep olan etmenlerin neler olduğunu açıklayabilirler | 17,19 | 1 | ÖK - 4 : | DNA'nın klonlanması, triploid ve poliploid üretiminin nasıl yapıldığını öğrenirler | 6,16 | 1 | ÖK - 5 : | ökaryotik gen regülasyonunu tasvir edebilirler | 16,17 | 1 | ÖK - 6 : | balıkçılıkta kullanılan moleküler biyoloji tekniklerini karşılaştırabilirler | 12,17 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Genetiğin Kapsam ve Önemi
Genetiğin Esasları
Mendel Genetiği
Mendel Genetiğinden Sapmalar
Genetik Mekanizmalar
Kromozomal mutasyon,
DNA-genetik materyal,
Genetik Maddenin Yapısı ve işlevleri
Gen ifadesinin Kontrolü
Genetik Değişim Mekanizmalar?
Populasyon Genetiği
Triploid
Moleküler biyoloji teknikleri
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Genetiğin genel tarihçesi, hücre bölünmesi ve kromozomlar | | Hafta 2 | Mendel genetiği | | Hafta 3 | ikinci haftanın devamı | | Hafta 4 | Gen interaksiyonları | | Hafta 5 | Kromozom varyasyonları | | Hafta 6 | DNA'nın yapısı ve analizi | | Hafta 7 | DNA replikasyonu ve sentezi | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | DNA organizasyonu | | Hafta 10 | Ökaryotik genomun organizasyonu | | Hafta 11 | Prokaryotik ve ökaryotik gen regülasyonu | | Hafta 12 | DNA mutasyonu ve tamiri | | Hafta 13 | DNA klonlanması ve manipülasyonu | | Hafta 14 | Rekombinant DNA teknolojisinin kullanımı | | Hafta 15 | Ökaryotlarda transcripsiyon ve translasyon | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Yıldırım, A., Karadağ, Y., Kandemir, N., Sakin, M.A. 2008; Genetik. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara | | |
1 | Altinok A. 2006; Basılmamış ders notları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 15/11/2021 | 1 saat | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 24/01/2021 | 1 saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 8 | 40 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 102 |
|