Eğitim Amaçları : |
|
Önerilen lisans programı iç mimar adayına yaşam kalitesini geliştirecek üretkenliği artıracak, kamu güvenliği ve sağlığını koruyacak iç mekanlar tasarlayabilmesi için gerekli beceri ve deneyim kazandırmayı hedeflemektedir. İç mimarlık eğitiminde farklı disiplinler arasında işbirliğine öncelik veren bütünsel ve katılmalı bir yaklaşım benimsenmiş bina bilgisi, yapı bilgisi, mimarlık tarihi ve restorasyon ana bilim dallarından; eşgüdümlü olarak bilgi aktarımı sağlanmaktadır. Ayrıca benimsenen bütünsel ve katılmalı yaklaşım serbest çalışan deneyimli mimar ve iç mimarların proje ve bitirme projesi gibi uygulamalı derslere katılımları ile pekiştirilmektedir. Böylelikle öğrencilerin deneyimli mimar ve iç mimarlardan meslek pratiği konusunda da bilgi sahibi olmaları sağlanmaktadır. |
|
Programın Öğrenim Kazanımları : |
|
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PÖK-1: | İç Mimarlık alanında, düşünsel, sanatsal, kültürel, bilimsel ve teknolojik bilgilere sahip olabilme | |
PÖK-2: | Anadili ve farkıl dillerde, araştırma yapabilme, bilgiyi edinme, okuyabilme, yorumlama ve kullanma becerisi kazanabilme | |
PÖK-3: | Eleştirel ve analitik düşünme alışkanlığı kazanabilme, eksik bilgiyi fark edip tamamlayabilme | |
PÖK-4: | Tasarım disiplinine ilişkin temel teorik bilgiye ve pratiğe sahip olup, bu birikimi tasarımlarda kullanabilme | |
PÖK-5: | Yaratıcı düşünceyi, özgün eserlere dönüştürebilecek yetkinliği kazanabilme | |
PÖK-6: | İç Mimarlık alanının kapsamını ve sorumluluklarını anlama; insan, toplum ve çevre odaklı tasarım anlayışı geliştirebilme | |
PÖK-7: | İç Mimarlık disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarım kurguları ve çözümleri geliştirerek, uygunluğunu sorgulayabilme | |
PÖK-8: | Tasarlanan ürüne yönelik detayları üretip, uygun malzemeleri ve mobilyaları seçebilme | |
PÖK-9: | Fiziksel konfor (görsel, işitsel ve ısıssal) koşullarının sağlanmasına yönelik tasarım kararlarını alabilme | |
PÖK-10: | Tasarım ve iletişim aşamalarında bilgisayar programları, araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi kazanabilme | |
PÖK-11: | Alana ilişkin bilgiyi ve üretilen tasarım düşüncesini, görsel, sözel, yazınsal ve 2 - 3 boyutlu mimari anlatım teknikleri ile hedef kitleye aktarabilme | |
PÖK-12: | Tek başına/takım halinde uyumlu ve etkin çalışabilme, empati kurabilme, zamanı ve stresi yönetebilme, sorumluluk alabilme ve süreci yönetebilme yetkinliği kazanabilme | |
PÖK-13: | İç Mimarlık ile ilgili mevcut ilke, yasalar, yönetmelikler, standartlar hakkında gerekli bilgiye sahip olarak, etik sorumluluğu alabilme ve mesleki anlamda kendini geliştirmeyi ilke edinebilme | |
PÖK-14: | İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel değerlere saygılı olarak, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme, uygulama yetkinliği kazanabilme | |
|
|
TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi |
|