|
CEK1001 | Sosyoloji | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Salih DURSUN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere sosyoloji konusunda teorik bilgi vermektir. Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrencinin sosyal ortamlardaki yapılaşmış davranışın nedenleri ve sonuçlarını anlaması beklenmektedir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sosyolojinin, sosyal bilimler içindeki yerini ve temel kavramlarını tanımlayabilecekler | 1,2 | 1, | ÖK - 2 : | Sosyal durumları açıklayabilecekler | 1,2 | 1, | ÖK - 3 : | Sosyolojinin, sosyal bilimler içindeki yerini ve temel kavramlarını tanımlayabilecekler | 1,2 | 1, | ÖK - 4 : | Sosyal süreçlerin geleceğine ilişkin çıkarımda bulunabilecekler | 1,2 | 1, | ÖK - 5 : | Sosyal olaylardan genel yargılar üretebilecekler | 1,2 | 1, | ÖK - 6 : | Bir Toplum için kültürün ne anlama geldiğini anlayabilecekler. | 1,2 | 1, | ÖK - 7 : | Bireylerin toplumsallaşma süreçlerini nasıl işlediğini takip edebilecekler. | 1,2 | 1, | ÖK - 8 : | Toplumsal tabakalaşma ve eşitsizlik hakkına bilgi sahibi olacaklar. | 1,2 | 1, | ÖK - 9 : | Toplum için ailenin önemi. | 1,2 | 1, | ÖK - 10 : | Küreselleşmenin toplumlar için anlama geldiğini bilecekler. | 1,2 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sosyolojik düşüncenin gelişimi; sosyolojinin konusu ve sınırlılıkları; sosyolojinin diğer bilimlerle olan ilişkisi; sosyolojide yer alan farklı yaklaşımlar; sosyolojik temel kavram ve süreçlerin analizi; toplumsal yapı (statü, toplumsal rol) , toplumsal hareketlilik etmenleri, sosyo kültürel değişme (değişmenin şartları ve etmenleri) toplumsal tabakalaşma (farklı tabakalaşma tipleri, geleneksel ve günümüz toplumlarında tabakalaşma sembolleri) . |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş: Sosyoloji; Tanım ve İçerik | | Hafta 2 | Sosyolojinin Tarihçesi, Sosyologlar ve Akımlar
| | Hafta 3 | Kültür
| | Hafta 4 | Toplumsallaşma
| | Hafta 5 | Toplumsal Gruplar
| | Hafta 6 | Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik
| | Hafta 7 | Aile
| | Hafta 8 | Eğitim | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Siyaset | | Hafta 11 | Toplumsal Sapma ve Suç | | Hafta 12 | Çalışma Hayatı ve Örgütler
| | Hafta 13 | Din ve toplum | | Hafta 14 | Küreselleşme ve Toplumsal Etkileri | | Hafta 15 | Sapkınlık ve suç
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Zincirkıran, M. 2020, Sosyoloji, Dora Yayınları, Bursa | | |
1 | Fichter, J. 2002; Sosyoloji Nedir?, Anı Yayıncılık, Ankara | | 2 | Arslantürk Z. ve M.T. Amman 2011; Sosyoloji: Kavramlar, Kurumlar, Süreçler, Teoriler, Çamlıca Yay., İstanbul | | 3 | Bottomore, T., Nisbet, R., 1996; Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, Ayraç Yayınevi, Ankara. | | 4 | Bozkurt, V. 2012; Değişen Dünyada Sosyoloji, Ekin Yayınevi, Bursa | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 14/4/2017 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 03/06/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 6 | 1 | 6 | Diğer 2 | 5 | 4 | 20 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|