|
IMB3018 | İç Mimari Proje - VI | 4+4+0 | AKTS:8 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | IMB3013-İç Mimari Proje - V dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Erkan AYDINTAN | Diğer Öğretim Üyesi | Diğer öğretim üyeleri | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Hacmin iç mekan donatımı, sabit ve hareketli donatılar, form araştırmaları, malzeme, renk, doku etkileri, işlevsel analiz, işlevler ve ilişkiler sistemi, insan-eylem-biçim ilişkilerine bağlı olarak iç mekan düzenleme projelerinin üretilmesi. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | verilen bir konut projesinin iç mekan örgütlenmesini organize edebilecekler. | 3,5,6 | 2,3,5,6 | ÖK - 2 : | tasarım yaklaşımları, kavramsal tasarım, mekan organizasyonu, renk, doku, malzeme gibi temel kavramları bir proje konusu bağlamında yorumlayabilecek ve uygulayabilecekler. | 5,6,13 | 2,3,5 | ÖK - 3 : | bir proje konusu bağlamında, projeye özgü sınırlar, vitrin tasarımları, amblem ve/veya logo konularında çözümler önerebilecekler. | 3,5,6,13 | 2,3,5 | ÖK - 4 : | kavramsal düşünme, bilgi toplama, araştırma, eleştirme, yorumlama, sorgulama, soyutlama, çözüm / seçenek üretme, aktarma, karar verme, geliştirme, sunum yapma adımlarını bir proje konusu bağlamında yeniden geliştirebilecekler. | 4,5,6,13 | 2,3,5,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
konut, villa, özel konut, stüdyo-ev, . . vb. mimari proje önerileri üretmek, iç mekan düzenlemeleri yapmak. Öğrencinin mimarlık ve sanat tarihi, estetik, ergonomi, mimarlık ve bina bilgisi, malzeme bilgisi,mobilya tasarımı. . .vb. derslerden aldığı mimari bilgilerin ışığında üç boyutlu form araştırması yapmaları ve ürettikleri formun iç mekanlarını belli ilkeler doğrultusunda düzenlemeleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje gruplarının oluşturulması, konu tespiti Çalışma Programının Öğrencilere duyurulması | | Hafta 2 | Konut ile ilgili senaryonun geliştirilmesi. Konu ile ilgili bilgileri toplanması | | Hafta 3 | Konut tipi ve kavramlarının irdelenmesi, senaryonun geliştirilmesi | | Hafta 4 | Konut ile ilgili örneklerin analiz paftalarının teslimi ve sunumu | | Hafta 5 | Stüdyo çalışması | | Hafta 6 | Stüdyo çalışması ve ilk maket istenmesi | | Hafta 7 | Stüdyo çalışması | | Hafta 8 | Stüdyo çalışması | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Stüdyo çalışması | | Hafta 11 | Stüdyo çalışması ve malzeme önerileri | | Hafta 12 | Stüdyo çalışması ve rengin önerileri | | Hafta 13 | Teknik gezi | | Hafta 14 | Stüdyo çalışması ve sunum tekniklerin önerileri | | Hafta 15 | Proje teslim haftası / Proje teslimi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Panero, J., De Chiara, J. 2001; Time-Saver for Interior Design and Space Planning, Mcgraw-Hill, ISBN: 0071346163 | | 2 | Nuckolls, J. L. 1976; Interior lighting for environmental designers, New York | | 3 | Odabaşı, H., A. 2006; Grafik?te Temel Tasarım, Yayınevi : Yorum Sanat Yayıncılık ISBN: 9759402599 | | 4 | Lang, j. 1974; Theories of Perception and Formal Design, Designing for Human Behavior, Halstead Pres | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 10 | 26/04/2024 | 8 | 35 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/06/2024 | 8 | 65 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 13 | 104 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 3 | 30 | Arasınav | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 32 | 2 | 64 | Dönem sonu sınavı | 8 | 1 | 8 | Diğer 1 | 6 | 1 | 6 | Toplam Çalışma Yükü | | | 220 |
|