|
IMB2000 | İç Mimari Proje - IV | 4+4+0 | AKTS:8 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | IMB2001-İç Mimari Proje - III dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Funda KURAK AÇICI | Diğer Öğretim Üyesi | Prof.Dr. Funda KURAK AÇIÇI | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mevcut ya da yaratılacak bir mekan üzerinde insan gereksinimlerine, davranış ve eylemlerine yanıt verecek iç mekan düzenlemesi yaratmak, proje önerileri geliştirmek. 3. yarıyıl iç mimari proje kapsamında tüm proje derslerinde olduğu gibi verilen kuramsal alt yapıya bağlı olarak iç mekan projesi üretmek, seçenekler oluşturmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | herhangi bir tasarım problemi karşısında insanın psikolojik, sosyolojik, fizyolojik gereksinmelerini, davranış ve eylemlerini tanımlayabilecek, ilişkilendirebilecek ve tasarlayabilecekler. | 5,6 | 2,3,5 | ÖK - 2 : | tasarım yaklaşımları, kavramsal tasarım, mekan organizasyonu, renk, doku, malzeme gibi temel kavramları bir proje konusu bağlamında yorumlayabilecek ve uygulayabilecekler. | 5,6 | 2,3,5, | ÖK - 3 : | bir proje konusu bağlamında, projeye özgü sınırlar, vitrin tasarımları, amblem ve/veya logo konularında çözümler önerebilecekler. | 5,6 | 2,3,5, | ÖK - 4 : | eskiz, 2 / 3 boyutlu çizimler, 2 / 3 boyutlu grafik anlatımlar, katı model anlatımları gibi farklı anlatım dillerini kullanabilecekler. | 5,6 | 1,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bir proje konusu kapsamında tasarım yaklaşımını belirleyerek, gereksinimlere bağlı eylem alanlarının tanımlanması. Buna bağlı renk, doku, donatı, aydınlatma ve malzeme seçimleri ile iç mekanın düzenleyebilme |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje gruplarının oluşturulması, konu tespiti
Çalışma Programının Öğrencilere duyurulması | | Hafta 2 | Proje konusu ile ilgili senaryonun geliştirilmesi, konu ile ilgili bilgileri toplanması | | Hafta 3 | Tasarıma ilişkin alternatiflerin üretilmesi, İlk eskizler | | Hafta 4 | projeye ait fikirlerin 2 ve 3 boyutlu sunulması ve projenin geliştirilmesi | | Hafta 5 | projeye ait fikirlerin 2 ve 3 boyutlu sunulması ve projenin geliştirilmesi
| | Hafta 6 | 1.Jüri
| | Hafta 7 | Proje ile ilgili ana kararların verilmesi | | Hafta 8 | Proje ile ilgili ana kararların verilmesi
| | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Proje ile ilgili ana kararların verilmesi | | Hafta 11 | ikinci Jüri
| | Hafta 12 | Projenin teknik olarak detaylandırılması | | Hafta 13 | Projenin teknik olarak detaylandırılması
| | Hafta 14 | Sunum tekniklerinin tartışılması | | Hafta 15 | Sunum tekniklerinin tartışılması | | Hafta 16 | Final Jürisi | | |
1 | Hensel, M., Menges, A., Hight C.2009; Space Reader Heterogeneous Space in Architecture, Wiley-Academy, ISBN: 0470519436 | | 2 | Karlen, M. 2004; Space Planning Basics, Wiley-Academy, ISBN: 0471434396 | | |
1 | Özkaya, M. 2000; Aydınlatma Tekniği, Birsen Yayınevi, İstanbul, ISBN/ISSN: 9755111042 | | 2 | Fikret Uçar, T. 2004; Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınları, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 6 | 21/04/2024 | 4-4 | 15 | Yıl içi çalışma | 11 | 14/03/2024 | 4-4 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/06/2024 | 4 | 65 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 14 | 112 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 3 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Toplam Çalışma Yükü | | | 166 |
|