|
IMB1002 | İç Mimari Proje - II | 4+4+0 | AKTS:8 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | IMB1007-Tasarıma Giriş ve İç Mimari Proje - I dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tülay ZORLU | Diğer Öğretim Üyesi | Prof.Dr.Tülay ZORLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kavramsal düşünme, bilgi toplama, araştırma, eleştirme, yorumlama, sorgulama, soyutlama, çözüm / seçenek üretme, aktarma, karar verme, geliştirme, sunum yapma adımlarının yarıyıl kapsamına bağlı olarak, herhangi bir mekan problemini çözmeye yönelik olan bir proje konusu bağlamında sınanması; tasarım olgusunun ve mimari anlatım dilinin diğer derslerle desteklenerek aktarılması, görsel anlatım araçlarıyla sunulması. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | herhangi bir tasarım problemi karşısında insanın psikolojik, sosyolojik, fizyolojik gereksinmeleri, davranış ve eylemlerini tanımlayabilecek, ilişkilendirebilecek ve tasarlayabilecekler. | 5,6 | 2,3,5, | ÖK - 2 : | tasarım yaklaşımları, kavramsal tasarım, mekan organizasyonu, renk, doku, malzeme gibi temel kavramları bir proje konusu bağlamında yorumlayabilecek ve uygulayabilecekler. | 5,6 | 2,3,5, | ÖK - 3 : | kavramsal düşünme, bilgi toplama, araştırma, eleştirme, yorumlama, sorgulama, soyutlama, çözüm/seçenek üretme karar verme, geliştirme, sunma becerileri kazanacaklar. | 5,6 | 2,3,5, | ÖK - 4 : | eskiz, 2 / 3 boyutlu çizimler, 2 / 3 boyutlu grafik anlatımlar, katı model anlatımları gibi farklı anlatım dillerini kullanabilecekler. | 5,6 | 2,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Mekan tasarımına yönelik kavramlar: tasarım yaklaşımları, kavramsal tasarım, mekan organizasyonu, renk, doku, malzemeMekan tasarımına yönelik kavramlar: İnsanın psikolojik, sosyolojik, fizyolojik gereksinmeleri, davranış ve eylemleriSeçilen proje konusuna yönelik değişebilir kavramlar: Sınırlar, vitrin tasarımı, amblemler / logolar, sunum teknikleriAnlatım / ifade teknikleri: Eskiz, 2 / 3 boyutlu çizimler, 2 / 3 boyutlu grafik anlatımlar, katı model anlatımları |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma, bölüm ve ders içeriği hakkında konuşma | | Hafta 2 | Uygulama:Hayallerindeki odanın serbest el çizimi Ödev: Kendi odalarının serbest el çizimi Yazı yazma tekniklerinin anlatılması Uygulama:Kendi özgeçmişlerinin, yazı yazma tekniği ile anlatımı | | Hafta 3 | YARATICILIK - TASARIM kavramlarının anlatılması Uygulama:Sadece iki boyutlu olarak KARŞITLIK / ZITLIK kavramının anlatılması Ödev: Sadece iki boyutlu olarak DENGE kavramının anlatılması Uygulama:Kağıt,çöp şiş, tutkal, falçata vb. malzemeler kullanılarak DENGE kavramının üç boyutlu (hacimsel) olarak anlatılması | | Hafta 4 | Uygulama: 4 Element= Ateş + Su + Hava + Toprak kavramlarının yeniden tasarımı Ödev: Çöp kutusu tasarım eskizleri. Uygulama: Ateş + Su + Hava + Toprak kavramları ile, bürolar için çöp kutusu tasarımı | | Hafta 5 | Soyutlama kavramının anlatılması Uygulama: iç-dış kavramlarının anlatımı. Ödev: Tek kalemde biçim ya da kavram anlatımı. Ödev: Çevrenizden üç doğal-Üç yapay obje seçerek, seçtiğiniz objeleri tanımlayınız Uygulama: Seçilen doğal ya da yapay objenin formunun araştırılması. | | Hafta 6 | Uygulama: Seçilen doğal ya da yapay objenin formunun araştırılarak o formu oluşturan temel biçimin bulunması Ödev: Ulaşılan biçimin diğer tasarım disiplinlerine ait ürünler ile eşleştirilmesi | | Hafta 7 | Yüzey ve Mekan kavramlarının anlatılması Uygulama : Beden dili ile mekan anlatımı. Uygulama : Ulaşılan biçimi çoğaltarak yüzey yaratılması Uygulama: Yaratılan yüzeyin, mekan hissi verecek şekilde üç boyutlu hale getirilmesi | | Hafta 8 | Fractal Tasarım kavramının anlatılması Uygulama: Seçilen doğal yada yapay objenin fraktal açılımının eskiz olarak araştırılması. Daha sonra, mekan hissi verecek şekilde üç boyutlu yüzey anlatımının yapılması. Uygulama: Gruplar oluşturulacak. Her grup, bir tasarımı seçip, bu tasarımın 1/1 maketi için malzemelerini belirleyecek. ödev: Mekanın, kavramı belirlenecek. Bu kavrama bağlı olarak mekanın müziği yaratılacaktır. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | MÜZİKTE RİTİM konusunun anlatımı Uygulama: Grup olarak, iç avluda, daha önce malzemesine karar verilen tasarımların 1/1 ölçeğinde maketini yapmak. Mekan ve Müzik sunumu Uygulama: Daha önce, oluşturulan kütlelere, işlev verilmesi | | Hafta 11 | Hayalinizdeki mekanının tasarlanması (Proje etüdü - Tartışma) | | Hafta 12 | Hayalinizdeki mekanının tasarlanması (Proje etüdü - Tartışma) | | Hafta 13 | Hayalinizdeki mekanının tasarlanması (Proje etüdü - Tartışma) | | Hafta 14 | Sınıf dışı Proje Teslim Çalışmaları | | Hafta 15 | Sınıf dışı Proje Teslim Çalışmaları / Proje Teslimi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Neufert, E., 1983, Yapı Tasarımı Genel Bilgileri, Güven Yayıncılık, İstanbul | | 2 | Şahinler, O., Kızıl, F., 1982, Mimarlıkta Teknik Resim, Yay yayıncılık Tic. Ltd. Şti, İstanbul | | 3 | Hasol, D. , 1979, Mimarlık Sözlüğü, İstanbul | | |
1 | Denel, B., 1981, Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fakültesi, Ankara | | 2 | Gürer, L., 1992, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekan / Form, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul | | 3 | Other articles that will be recommended. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | 20/05/2019 | 3 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 10 | 80 | Sınıf dışı çalışma | 5.5 | 3 | 16.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 2 | 40 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 5.5 | 11 | 60.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|