|
IMB3030 | Deprem Sürecinde İç Mekanda Yapısal Olmayan Elemanlar | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Filiz TAVŞAN | Diğer Öğretim Üyesi | - | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Pencereler, kapılar, iç duvarlar, asma tavanlar, aydınlatma elemanları ile mobilya ve ekipmanlar özelinde ele alınan yapısal olmayan elemanların neden olabileceği riskleri azaltmaya yönelik; planlama ve tasarım, malzeme, teknik ve detay açısından iç mekân tasarım süreçlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İç mekanda yapısal olmayan elemanların risk ve tehlikeleri açıklayabilir | 6,13 | 1,3,6, | ÖK - 2 : | İç mekanda yapısal olmayan elemanların risk ve tehlikeleri farklı mekanlarda analiz eder | 6,13 | 1,3,5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Pencereler, kapılar, iç duvarlar, asma tavanlar, aydınlatma elemanları ile mobilya ve ekipmanların neden olabileceği riskler ve bu risklere karşı alınabilecek önlemler dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders tanıtımı (Başarı testi ve Uygulama Ödevi için ekipmanların istenmesi) | | Hafta 2 | Öğrencilerin Farkındalıklarının belirlenmesi; Başarı Testinin ve Uygulama Çalışmasının Yapılması (Öğrencilerin Seçilen Mekanda Deprem Tehdit, Risk ve Önlemlerin (T-R-Ö) Belirlemesi) | | Hafta 3 | Deprem Sürecinde İç Mekanda Yapısal ve Yapısal Olmayan Elemanların Tanımlanması, Dünya'da ve Türkiye'de Deprem
Deprem Bilincine Yönelik Eğitim Verilmesi (AKUT)
| | Hafta 4 | Pencere ve Kapı Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | | Hafta 5 | İç Duvar ve Asma Tavan Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | | Hafta 6 | İç Kaplama ve İç Merdiven Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | | Hafta 7 | Mobilya ve Aksesuarlar Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | | Hafta 8 | Aydınlatma Elemenı, Ekipmanlar ve Asansör Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Dezavantajlı Gruplar için Güvenli Mobilya Tasarımı | | Hafta 11 | Dezavantajlı Gruplar için Güvenli Mobilya Tasarımı/ Deprem Bilincine Yönelik Eğitim Verilmesi (AFAD) | | Hafta 12 | uniçDEF web tabanlı yazılımının incelenmesi | | Hafta 13 | uniçDEF web tabanlı yazılımının incelenmesi ve ?Proje Risk Değerlendirmesi Dereceli Puanlama Anahtarı??nın açıklanması | | Hafta 14 | Deprem Sürecinde Yapısal Olmayan Elemanlar Açısından Proje Risk Puanının Belirlenmesi | | Hafta 15 | Deprem Sürecinde Yapısal Olmayan Elemanlar Açısından Proje Risk Puanının Belirlenmesi | | Hafta 16 | Final, Öğrencilerin Farkındalıklarının belirlenmesi; Başarı Testinin Yapılması ve Uygulama Çalışmasının Öğrencilerin sunması | | |
1 | Demirarslan, D. (2016). Türkiye ve Japonya?da Konutların Yapısal Olmayan Deprem Tehlikeleri Açısından İncelenmesi. Doğal Afetler ve Çevre Dergisi. 2(2), 121-129. | | 2 | https://www.afad.gov.tr/kitaplar | | 3 | İç Mimarlıkta Yapı Bileşenleri ve Nesneler, Graeme Brooker, Sally Stone, Ağustos 2014 / 1. Baskı / 184 Syf. | | 4 | T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, www.afetacil.gov.tr. | | 5 | Öğretim elemanın arşivi | | 6 | Ulay, G., & Bekiroğlu, M. S. (2016). Deprem Faktörünün Mobilya Kullanımı Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 21(1), 43-54 | | 7 | Büyükkaragöz, A., Kopraman, Y., & Can, Ö. (2015). Deprem Güvenliği ve Yapısal Olmayan Elemanlar. Standart. s.58-61, Haziran 2015, 2015.
| | 8 | Tüzün, C. (2019). Binaların Deprem Tasarımında Yeni Yaklaşımlar ve Tesisatlar İçin Deprem Koruması Yöntemleri. 14. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi, Tesisatlarda Sismik
Koruma Semineri. 17-20 Nisan 2019/İzmir, 987-995. | | 9 | İpek, C., Kuzucuoğlu, A. H., & Kıstır, M. R. (2015). Yapısal Olmayan Sistemlerin Deprem Etkileri Açısından Değerlendirilmesi. International Burdur Earthquake & Environment Symposium (IBEES2015). 7-9 May 2015, Mehmet Akif Ersoy University, Burdur-Türkiye.
2015 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/04/2024 | 2 | 20 | Uygulama | 5 12 13 14 15 | 20/03/2024 08/05/2024 15/05/2024 22/05/2024 29/05/2024 | 1 1 1 1 1 1 | 5 | Sunum | 9 10 16 | 17/04/2024 24/04/2024 05/06/2024 | 1 1 1 | 5 | Ödev | 4 5 6 7 8 9 | 13/03/2024 20/03/2024 27/03/2024 03/04/2024 10/04/2024 17/04/2024 | 1 1 1 1 1 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 1 | 2 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 4 | 8 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 6 | 18 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 106 |
|