|
IMB2028 | Ütopya ve Tasarım | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Betül AKGÜL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İç mimari tasarım ve uygulamalarında; disiplinler arası sınırları kaldırmak, öğrenciye alanlar arası yaratıcı bir çalışma ortamı açmak ve öğrencinin hayal gücünün geliştirilmesine yönelik deneysel projeler tasarlamasını ve uygulamasını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yaratıcılıklarını açığa çıkarabilir. | 1,2,3,5 | 2,3,5, | ÖK - 2 : | Kavram üretebilir ve bu kavramları soyutlayıp öznel bir şekilde tasarım sürecine aktarabilir. | 1,2,3,5 | 2,3,5, | ÖK - 3 : | Esnek ve alternatifli düşünebilir. | 1,2,3,5 | 2,3,5, | ÖK - 4 : | Tasarımla ilişkili diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olabilir. | 1,2,3,5 | 2,3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İlk aşamada öğrenciye ütopya kavramı tanıtılır. Bu kavram mimarlık üzerinden örneklerle desteklenerek öğrenciye anlatılır. Daha sonra öğrencilerden kişisel bir ütopya tasarımı istenilir ve tartışılır. Nasıl uygulanacağına dair ön çalışmalar gerçekleştirilir. Öğrencinin herhangi bir disiplin gözetmeksizin kurduğu ütopyayı gerçekleştirme sürecini içerir. Bu süreçte öğrenci projesini öteki öğrencilerle ortak sürdürebileceği gibi tekil olarak da bu uygulamayı gerçekleştirebilir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin İçeriğinin Tanıtılması | | Hafta 2 | Ütopya Kavramının Tanıtılması | | Hafta 3 | Tasarımda Ütopya Kavramının Yeri | | Hafta 4 | 19. Yüzyıl Ütopik Yaklaşımları | | Hafta 5 | 20. Yüzyıl Ütopik Yaklaşımlar | | Hafta 6 | Çağdaş Tasarımda Ütopyacı Yaklaşımların Yeri | | Hafta 7 | Öğrencilerden kişisel bir ütopya tasarımı istenilir ve tartışılır. | | Hafta 8 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 9 | Yarıyıl içi değerlendirme | | Hafta 10 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 11 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 12 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 13 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 15 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | More, T. ?Ütopya?, Tutku Yayınevi, Ankara, 2013 | | |
1 | Ütopyalar Dizisi ? Antikçağ Ütopyaları?, Kaynak Yayınları | | 2 | McWilliam, N.?Sanat Ütopya-Mutluluk Hayalleri?, Sanat Hayat 23, İletişim Yayınları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/04/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 117 |
|