|
IMB3029 | Vitrin Tasarımı | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Erkan AYDINTAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Vitrin tasarımında işlevsel ve estetik düşünme becerilerini geliştirmek |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | vitrinlerin tarihsel gelişimini ve konu ile ilgili temel kavramları açıklayabilir | 4,7,12 | 1,3,5 | ÖK - 2 : | farklı parametrelere göre vitrinleri birbirinden ayırt edebilir | 4,7,12 | 1,3,5 | ÖK - 3 : | vitrinleri; mağaza konsepti, sezon, hedef kitle vb. gibi parametrelere bağlı olarak tasarlayabilir | 4,7,12 | 1,3,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Vitrin sunumu ve vitrin tasarımının tarihsel gelişimi. Ulusal ve uluslararası vitrin tasarım yaklaşımları. Vitrin tasarımının önemi, çeşitleri ve tasarım parametreleri. Vitrinlerde kavramsal ve tematik tasarımlar. Yurt içi ve yurt dışından örnek pencere tasarım uygulamalarının analizi. Fikir projesi |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Vitrin tanımı ve vitrin tasarımının tarihsel gelişimi. | | Hafta 2 | Ulusal ve uluslar arası vitrin tasarım yaklaşımları. | | Hafta 3 | Vitrin tasarımının önemi, çeşitleri ve tasarım parametreleri. | | Hafta 4 | Vitrinlerde kavramsal ve konsept tasarımlar. | | Hafta 5 | Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının ürün gruplarına göre analizi. | | Hafta 6 | Yurtiçi ve yurtdışından örnek vitrin tasarım uygulamalarının vitrin konseptlerine göre analizi. | | Hafta 7 | İyi bir vitrin tasarımında bulunması gereken özellikler | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Vitrin tasarımı uygulaması için konu seçimi, konu hakkında araştırma yapılması | | Hafta 10 | Vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun sunumu. | | Hafta 11 | Vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi. | | Hafta 12 | Vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi. | | Hafta 13 | Vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi. | | Hafta 14 | Vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi. | | Hafta 15 | Vitrin tasarımı uygulaması için seçilen, araştırılan ve geliştirilen konunun son halinin sunulması. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Soto, P. 2002; Shop Window Design, Loft Publications, Barcelona | | |
1 | Cuito, A. 2005; Store Window Design, Te Neues Publishing Company, Spain | | 2 | Pegler, M. 2006; Store Windows, Visual Reference Publications, New York | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 26/11/2021 | 2 | 30 | Uygulama | 10 11 12 13 14 15 | 29/11/2021 06/12/2021 13/12/2021 20/12/2021 27/12/202103/01/2021 | 2 | 15 | Ödev | 5 6 | 25/10/2021 01/11/2021 | 2 | 5 | Dönem sonu sınavı | 16 | 21/01/2022 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 15 | 30 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 7 | 7 | Arasınav için hazırlık | 14 | 2 | 28 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 2 | 9 | 18 | Ödev | 4 | 6 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 14 | 1 | 14 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 125 |
|