|
IMB2031 | Tasarımda Esneklik | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özge İSLAMOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Esneklik kavramının tasarımda kullanımının sağlanması, mekan ve donatı ölçeğinde esnek çözümler üretilmesine yönelik ilkelerin öğretilmesi. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Esneklik kavramına ilişkin kavramsal bilgileri ifade eder. | 4,7,12 | 1,3 | ÖK - 2 : | Esneklik kavramının neden gerekli olduğunu tanımlar. | 4,5,12 | 1,3 | ÖK - 3 : | Esneklik sağlama stratejilerini tanımlar. | 4,5,12 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Esnek tasarıma yönelik kavramsal ve metodolojik bilgiler, esneklik tanımı, esnek tasarım tanımları, esnek tasarım gerekliliği, tasarımda ve uygulamada esneklik sağlama yaklaşımları, mekan ve donatı ölçeğinde öğrencilerin kendi araştırmaları sonucunda bir proje üzerinde esnek tasarım uygulamalarını içerir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bir tasarım faktörü olarak esneklik kavramı, kapsamı ve tanımı. | | Hafta 2 | Esneklik kavramına ilişkin yapılan tanımların irdelenmesi ve tartışılması. | | Hafta 3 | Tasarımda esneklik kavramının gerekliliği. | | Hafta 4 | Tasarımda esneklik kavramının tarihsel süreci ve örnekler. | | Hafta 5 | Tarihsel süreçte esneklik sağlama yaklaşımları. | | Hafta 6 | Tasarım ve uygulama aşamasında esneklik kavramının incelenmesi. | | Hafta 7 | Dünyadan ve Türkiye'den çeşitli örneklerin araştırılması ve irdelenmesine ilişkin öğrenci sunumları | | Hafta 8 | Dünyadan ve Türkiye'den çeşitli örneklerin araştırılması ve irdelenmesine ilişkin öğrenci sunumları | | Hafta 9 | Yarıyıl içi değerlendirme | | Hafta 10 | Daha önceden belirlenen ölçekte esnek tasarım uygulamalarının yapılması | | Hafta 11 | Daha önceden belirlenen ölçekte esnek tasarım uygulamalarının yapılması | | Hafta 12 | Daha önceden belirlenen ölçekte esnek tasarım uygulamalarının yapılması | | Hafta 13 | Daha önceden belirlenen ölçekte esnek tasarım uygulamalarının sunumu | | Hafta 14 | Daha önceden belirlenen ölçekte esnek tasarım uygulamalarının sunumu | | Hafta 15 | Daha önceden belirlenen ölçekte esnek tasarım uygulamalarının sunumu | | Hafta 16 | final | | |
1 | İslamoğlu, Ö., 2014, Okullarda Esneklik Stratejilerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Yöntem Önerisi, Doktora Tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı, Trabzon | | 2 | Kronenburg, Robert, ?Flexible: Architecture That Responds To Change?, Laurence King Publishing Ltd, London, 2007. | | 3 | Schneider, T. ve Till, J., 2005, Flexible Housing: Oppourtunities and Limits. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2023 | 1 | 30 | Uygulama | 10 11 12 13,14 15 | 2023 | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2023 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 6 | 12 | Ödev | 7 | 6 | 42 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 103 |
|