Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB2031Tasarımda Esneklik2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uzaktan Eğitim
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Özge İSLAMOĞLU
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Esneklik kavramının tasarımda kullanımının sağlanması, mekan ve donatı ölçeğinde esnek çözümler üretilmesine yönelik ilkelerin öğretilmesi.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Esneklik kavramına ilişkin kavramsal bilgileri ifade eder. 4,7,121,3
ÖK - 2 : Esneklik kavramının neden gerekli olduğunu tanımlar.4,5,121,3
ÖK - 3 : Esneklik sağlama stratejilerini tanımlar.4,5,121,3
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Esnek tasarıma yönelik kavramsal ve metodolojik bilgiler, esneklik tanımı, esnek tasarım tanımları, esnek tasarım gerekliliği, tasarımda ve uygulamada esneklik sağlama yaklaşımları, mekan ve donatı ölçeğinde öğrencilerin kendi araştırmaları sonucunda bir proje üzerinde esnek tasarım uygulamalarını içerir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Bir tasarım faktörü olarak esneklik kavramı, kapsamı ve tanımı.
 Hafta 2Esneklik kavramına ilişkin yapılan tanımların irdelenmesi ve tartışılması.
 Hafta 3Tasarımda esneklik kavramının gerekliliği.
 Hafta 4Tasarımda esneklik kavramının tarihsel süreci ve örnekler.
 Hafta 5Tarihsel süreçte esneklik sağlama yaklaşımları.
 Hafta 6Tasarım ve uygulama aşamasında esneklik kavramının incelenmesi.
 Hafta 7Dünyadan ve Türkiye'den çeşitli örneklerin araştırılması ve irdelenmesine ilişkin öğrenci sunumları
 Hafta 8Dünyadan ve Türkiye'den çeşitli örneklerin araştırılması ve irdelenmesine ilişkin öğrenci sunumları
 Hafta 9Yarıyıl içi değerlendirme
 Hafta 10Daha önceden belirlenen ölçekte esnek tasarım uygulamalarının yapılması
 Hafta 11Daha önceden belirlenen ölçekte esnek tasarım uygulamalarının yapılması
 Hafta 12Daha önceden belirlenen ölçekte esnek tasarım uygulamalarının yapılması
 Hafta 13Daha önceden belirlenen ölçekte esnek tasarım uygulamalarının sunumu
 Hafta 14Daha önceden belirlenen ölçekte esnek tasarım uygulamalarının sunumu
 Hafta 15Daha önceden belirlenen ölçekte esnek tasarım uygulamalarının sunumu
 Hafta 16final
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1İslamoğlu, Ö., 2014, Okullarda Esneklik Stratejilerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Yöntem Önerisi, Doktora Tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı, Trabzon
2Kronenburg, Robert, ?Flexible: Architecture That Responds To Change?, Laurence King Publishing Ltd, London, 2007.
3Schneider, T. ve Till, J., 2005, Flexible Housing: Oppourtunities and Limits.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 2023 1 30
Uygulama 10
11
12
13,14
15
2023 20
Dönem sonu sınavı 16 2023 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Arasınav için hazırlık 10 1 10
Arasınav 1 1 1
Uygulama 2 6 12
Ödev 7 6 42
Dönem sonu sınavı için hazırlık 10 1 10
Toplam Çalışma Yükü103