|
IMB2027 | Soyut Düşünme | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Betül AKGÜL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İç mimarlık öğrencilerinin, soyut düşünme ve uygulama gücünü arttırmak, öğrencilik ve meslek yaşamları boyunca özgün, yaratıcı tasarımlar ortaya çıkarmasına ve yenilikçi uygulamalar yapma becerisine katkı sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Soyutlaştırma sayesinde birbirinden çok farklı konular arasındaki ilişkileri görebilir. | 1,2,3,5 | 2,3,5, | ÖK - 2 : | Kavram üretebilir ve bu kavramları soyutlayıp öznel bir şekilde tasarım sürecine aktarabilir. | 1,2,3,5 | 2,3,5 | ÖK - 3 : | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahip olabilir. | 1,2,3,5 | 2,3,5, | ÖK - 4 : | Tasarlama etkinliğinde soyutlamayı; farklı tasarım tabanlı disiplinlerden (heykel, resim, moda, tiyatro,sinema,fotoğrafçılık, vb.)yararlanarak değerlendirebilir. | 1,2,3,5 | 2,3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Soyut düşünme bilincinin geliştirilmesi ve bu sürecin doğru ifade edilmesine yönelik soyutlamanın pratik ve kuramsal formülasyonlara göre elde edilen modellerinden bazıları; tümelleştirme, kavramlaştırma, sembolleştirme, mobilizasyon,deformasyon, transformasyon, reformasyon vb. başlıklarla irdelenecektir. Soyutlama kavramı farklı disiplinlerden (resim, heykel vb.) örneklerle ele alınacaktır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma, kavramın ve ilgili referans metinlerin verilmesi | | Hafta 2 | Kavramın ve ilgili referans metinlerin verilmesi | | Hafta 3 | Dünya sanatından örnekler üzerinde soyutlama kavramının yönelik sunumlar | | Hafta 4 | Dünya sanatından örnekler üzerinde soyutlama kavramının yönelik sunumlar | | Hafta 5 | Dünya sanatından örnekler üzerinde soyutlama kavramının yönelik sunumlar | | Hafta 6 | Dünya sanatından örnekler üzerinde soyutlama kavramının yönelik sunumlar | | Hafta 7 | Soyutlama yöntemleri; tümelleştirme- kavramlaştırma | | Hafta 8 | Soyutlama yöntemleri; sembolleştirme-mobilizasyon | | Hafta 9 | Sınav Haftası | | Hafta 10 | Soyutlama yöntemleri; sembolleştirme-mobilizasyon | | Hafta 11 | Soyutlama yöntemleri; deformasyon | | Hafta 12 | Soyutlama yöntemleri; deformasyon | | Hafta 13 | Soyutlama yöntemleri; transformasyon | | Hafta 14 | Soyutlama yöntemleri; transformasyon | | Hafta 15 | Soyutlama yöntemleri; transformasyon | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu değerlendirme | | |
1 | Gawain,S.,Yaratıcı İmgeleme,Akaşa Yayınları, İstanbul, 1993 | | |
1 | Barnard,M.,Sanat,Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınları, Ankara, 2002 | | 2 | Berger,J.,Görme Biçimleri, Metis Yayınları, İstanbul, 2002 | | 3 | Bergil, M.Ş.,Doğada/Bilimde/Sanatta Altın Oran, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 1993 | | 4 | Deonna,W.,Sanatta Ritmler ve Kanunlar,Remzi Kitabevi, İstanbul, 1974 | | 5 | Gawain,S.,Yaratıcı İmgeleme,Akaşa Yayınları, İstanbul, 1993 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18 11 2023 | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13 01 2024 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 117 |
|