|
IMB1005 | İç Mimarlığa Giriş | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tülay ZORLU | Diğer Öğretim Üyesi | - | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: |
İç mekan tasarımı ve tasarım yaklaşımlarının temellerinin tanıtılması ve öğrencilerin bir tasarım problemini çözmek için kazanmaları gereken teori, yöntem ve becerilerin tanıtılması. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | iç mimarlık mesleğinin sorumluluk alanlarını ve diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar | 1,6 | 1,3,5, | ÖK - 2 : | tasarım süreci ve tasarım yaklaşımlarını gelişimini kavrar | 1,6 | 1,3,5, | ÖK - 3 : | form, mekan, işlev kavramlarını ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | 1,6 | 1,3,5, | ÖK - 4 : | insan mekan ilişkisi bağlamında kullanıcı gereksinmeleri ve iç mekan tasarımı ilişkisini kavrar | 1,6 | 1,3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İç mimarlığın sorumluluk alanı, tasarım süreçleri ve tasarım yaklaşımları. Yaratıcı düşünme, form tasarım ve işlev. insan ve mekan ilişkisi bağlamında kullanıcı gereksinimleri ve kullanıcı boyutlarına yönelik iç mekan tasarımı.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma, iç mimarlık eğitimi, mesleği seçme nedenleri ve beklentiler. Dersin içeriğinin açıklanması. | | Hafta 2 | İç Mimarlık nedir, tanımı, uygulama alanları, Projeler, örnekler, diğer disiplinlerle ilişkiler. | | Hafta 3 | Tasarım kavramı, tasarım süreci. | | Hafta 4 | Tasarım yaklaşımları. Pragmatik, ikonik, kanonik, parametrik, kavramsal tasarım. | | Hafta 5 | Pragmatik, ikonik, kanonik, parametrik, kavramsal tasarım örneklerinin analizi. | | Hafta 6 | Tasarımda yaratıcılık olgusu. Tasarımda eskizin önemi. Bir çevre analiz yöntemi olarak eskiz. Düşünme Yöntemi olarak eskiz.
| | Hafta 7 | Mimarlıkta form olgusu, Form elemanları, Form oluşturma biçimleri. Ünlü tasarımcılardan örnekler.
| | Hafta 8 | Mekan olgusu, mekanı oluşturan öğeler, mekan türleri. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | İşlev kavremı. İşlev şeması oluşturma. Uygulama | | Hafta 11 | Mekan örgütlenmesinde prensipler. Eylem, eylem alanı kavramları. | | Hafta 12 | İnsan mekan ilişkisi ve kullanıcı gereksinmeleri. | | Hafta 13 | İnsan- ölçü- biçim ilişkisi, insanın statik ve dinamik ölçüleri. | | Hafta 14 | Mekansal algıda etkili faktörler: Renk, doku, ölçü, ışık, form | | Hafta 15 | Ünlü tasarımcıların tasarım anlayışlarının görsel sunumlarla irdelenmesi. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Kuban, D.,1984; Mimarlık Kavramları;Mimarlığın Kuramsal sözlüğüne giriş,Çevre yayınları, İstanbul. | | 2 | Ching, F., 1996; Architecture: Form, Space and Order. New York: Van Nostrand | | 3 | Onat, E. 2010; Mimarlık, form ve geometri. Efil Yayınevi. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 28/11/2023 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 5,13 | 31/11/2023 19/12/2023 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 09/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 15 | 30 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 12 | 12 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 9 | 2 | 18 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|