Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB1005İç Mimarlığa Giriş2+0+0AKTS:3
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüİÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Tülay ZORLU
Diğer Öğretim Üyesi-
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
İç mekan tasarımı ve tasarım yaklaşımlarının temellerinin tanıtılması ve öğrencilerin bir tasarım problemini çözmek için kazanmaları gereken teori, yöntem ve becerilerin tanıtılması.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : iç mimarlık mesleğinin sorumluluk alanlarını ve diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar1,61,3,5,
ÖK - 2 : tasarım süreci ve tasarım yaklaşımlarını gelişimini kavrar1,61,3,5,
ÖK - 3 : form, mekan, işlev kavramlarını ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar1,61,3,5,
ÖK - 4 : insan mekan ilişkisi bağlamında kullanıcı gereksinmeleri ve iç mekan tasarımı ilişkisini kavrar1,61,3,5,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
İç mimarlığın sorumluluk alanı, tasarım süreçleri ve tasarım yaklaşımları. Yaratıcı düşünme, form tasarım ve işlev. insan ve mekan ilişkisi bağlamında kullanıcı gereksinimleri ve kullanıcı boyutlarına yönelik iç mekan tasarımı.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Tanışma, iç mimarlık eğitimi, mesleği seçme nedenleri ve beklentiler. Dersin içeriğinin açıklanması.
 Hafta 2İç Mimarlık nedir, tanımı, uygulama alanları, Projeler, örnekler, diğer disiplinlerle ilişkiler.
 Hafta 3Tasarım kavramı, tasarım süreci.
 Hafta 4Tasarım yaklaşımları. Pragmatik, ikonik, kanonik, parametrik, kavramsal tasarım.
 Hafta 5 Pragmatik, ikonik, kanonik, parametrik, kavramsal tasarım örneklerinin analizi.
 Hafta 6Tasarımda yaratıcılık olgusu. Tasarımda eskizin önemi. Bir çevre analiz yöntemi olarak eskiz. Düşünme Yöntemi olarak eskiz.
 Hafta 7Mimarlıkta form olgusu, Form elemanları, Form oluşturma biçimleri. Ünlü tasarımcılardan örnekler.
 Hafta 8Mekan olgusu, mekanı oluşturan öğeler, mekan türleri.
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10İşlev kavremı. İşlev şeması oluşturma. Uygulama
 Hafta 11Mekan örgütlenmesinde prensipler. Eylem, eylem alanı kavramları.
 Hafta 12İnsan mekan ilişkisi ve kullanıcı gereksinmeleri.
 Hafta 13İnsan- ölçü- biçim ilişkisi, insanın statik ve dinamik ölçüleri.
 Hafta 14Mekansal algıda etkili faktörler: Renk, doku, ölçü, ışık, form
 Hafta 15Ünlü tasarımcıların tasarım anlayışlarının görsel sunumlarla irdelenmesi.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
1Kuban, D.,1984; Mimarlık Kavramları;Mimarlığın Kuramsal sözlüğüne giriş,Çevre yayınları, İstanbul.
2Ching, F., 1996; Architecture: Form, Space and Order. New York: Van Nostrand
3Onat, E. 2010; Mimarlık, form ve geometri. Efil Yayınevi.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 28/11/2023 1 30
Yıl içi çalışma 5,13 31/11/2023
19/12/2023
1 20
Dönem sonu sınavı 16 09/01/2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 15 30
Sınıf dışı çalışma 1 12 12
Arasınav için hazırlık 6 1 6
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Ödev 9 2 18
Dönem sonu sınavı için hazırlık 7 1 7
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü75