|
IMB3010 | Röleve | 4+2+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özge İSLAMOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Özge İSLAMOĞLU, Öğr.Gör:Saffet E. LÜLECİ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ölçme bilgisinin iç mimarlıktaki yeri ve önemine vurgu yaparak rölöve projesini hazırlamak için gerekli teorik bilgilerin, ölçme ve çizim tekniklerinin öğretilmesi. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Ölçmede geleneksel, elektronik, optik araç ve gereçleri kullanıp ölçüm tekniklerini uygular. | 2,11 | 1,3,6, | ÖK - 2 : | Farklı ölçeklerdeki rölöve çalışmalarında (Plan-kesit-görünüş) çizim ve sunum tekniklerini hazırlar. | 2,11 | 1,3,6, | ÖK - 3 : | Mevcut yeni yapılarda ölçüm yaparak proje hazırlar. | 2,11 | 1,3,6, | ÖK - 4 : | Tarihi yapılarda ölçümler yaparak rölöve projesi hazırlar. | 2,11 | 1,3,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Rölöve kavramının tanımı. Ölçme bilgisinin iç mimarideki yeri ve öneminin anlatılması. Ölçme araç ve gereçlerinin tanıtılması.Farklı mekanların ölçülerek tanımlanması, ölçme tekniklerinin öğretilmesi.Çizim tekniklerinin öğretilmesi; mevcut eski/yeni mekanların ölçülerinin plan-kesit-görünüş olarak ölçekli çizimlere dönüştürülmesi; eleman detaylarının çizilmesi.Rölöve çalışmalarında karşılaşılabilen sorunlar ve çözüm yollarının tartışılması.Farklı ölçeklerde rölöve çalışmaları.Çizim ve sunum teknikleri |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin tanımı, Rölöve, Restorasyon ve Restitüsyon kavramları, Rölöve, restorasyon ve restitüsyon projelerin hazırlanmasında izlenen yöntemler. Çalışma alanına ilişkin bilgiler ve çalışma gruplarının belirlenmesi
| | Hafta 2 | Rölövede ölçülendirme yöntem ve teknikleri
Pilot alan çalışması - Alan dağılımları - Uygulamalı alan çalışması | | Hafta 3 | Atölye çalışması-Alan çalışmasında yapılan ölçu?mlerle taslak çizimlerin yapılması ? Plan çizimleri | | Hafta 4 | Atölye Çalışması-Taslak çizimlerin değerlendirilmesi | | Hafta 5 | Kesit ve görünüş ölçüsü alma yöntem ve tekniklerinin anlatılması, Pilot alan çalışması | | Hafta 6 | Atölye Çalışması-Taslak çizimlerin değerlendirilmesi | | Hafta 7 | Alan Çalışması.Tarihi bir yapının yerinde ölçülerek rölövesinin çıkarılması. | | Hafta 8 | Atölye çalışması | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Atölye çalışması. | | Hafta 11 | Atölye çalışması. | | Hafta 12 | Atölye çalışması. | | Hafta 13 | Atölye çalışması. | | Hafta 14 | Atölye çalışması. | | Hafta 15 | Atölye çalışması. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Uluengin, M. 2002; Rölöve, YEM Yayınları, İstanbul | | |
1 | Ahunbay, Z. 1996; Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayın, İstanbul | | 2 | Alsaç, Ü. 1992; Türkiye'de Restorasyon, İletişim Yayınları, İstanbul, , | | 3 | Kuban, D. 2000; Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, YEM Yayın, İstanbul, | | 4 | ICOMOS Guide to Recording Historic Buildings, Butterworth-Heinmann, 1990 | | 5 | Recording Historic Structure, The American Institute of Architects Press, Washington, DC, 1989 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/04/2024 | 1 | 30 | Uygulama | 3 5 10 12 | 27/02/2024 13/03/2024 20/03/2024 17/04/2024 | 2 2 2 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 13 | 26 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 13 | 39 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 4 | 13 | 52 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 154 |
|