Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB2026Duyusal Farkındalık ve Tasarım2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Dilara ONUR
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Duyusal farkındalığın sağlanarak bu farkındalığın yaratıcı düşünceye katkısının ve tasarım süreci ile ilişkisinin irdelenmesi.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Duyusal farkındalık kazanabilir.2,3,6,121,2,5
ÖK - 2 : Duyumsamanın farklı boyutlarını keşfedebilir.2,3,6,121,2,5
ÖK - 3 : Kazanılan duyusal farkındalıklarla, tasarımın duyusal olarak hissettireceklerinin sorgulayabilir.2,3,6,121,2,5
ÖK - 4 : Kazanılan duyusal farkındalıkların, sahip oldukları mevcut yaratıcı sürece ve yaratıcılıklarına katkısını görebilir.2,3,6,121,3,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Duyusal bilgi edinme sürecinin çok yönlü yapısının, duyuların tümünün farkındalığı ile deneyimlenmesi; tasarıma ve yaratıcı sürece yansımasını ve bu edinimlerin iç mekan tasarımına katkılarının tartışılması. Algı, algılama ve duyumsal süreç ilişkisi; duyusal bilgi edinme süreci ile tasarım ilişkisi; duyular ve yaratıcı sürece olan etkileri; duyusal farkındalıklar özelinde çeşitli atölye çalışmaları ile desteklenerek irdelenmesi.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Algı, algılama ve duyumsal süreç ilişkisi
 Hafta 2Duyusal bilgi edinme süreci
 Hafta 3Görme duyusu ve tasarım ilişkisi
 Hafta 4Görme atölyesi
 Hafta 5Dokunma duyusu ve tasarım ilişkisi
 Hafta 6Dokunma atölyesi
 Hafta 7İşitme duyusu ve tasarım ilişkisi
 Hafta 8İşitme atölyesi
 Hafta 9Yarıyıl içi değerlendirme
 Hafta 10Koklama duyusu ve tasarım ilişkisi; tatma duyusu ve tasarım ilişkisi
 Hafta 11Koklama atölyesi; tatma atölyesi
 Hafta 12Çok duyulu farkındalık atölyeleri
 Hafta 13Çok duyulu farkındalık atölyeleri
 Hafta 14Öğrenci Sunumları
 Hafta 15Öğrenci Sunumları
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1J.Pallasmaa, Tenin Gözleri, YEM yayınevi, 2011, İstanbul, Çev. Aziz Ufuk Kılıç
2R.May, Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, 2013
 
İlave Kaynak
1Tasarım Eğitiminde Farkındalık ve Yaratıcılık Gelişimine Yönelik Bir Öneri, Doktora Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı, 2016, Trabzon
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 09/04/2019 1 50
Dönem sonu sınavı 14 29/05/2019 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Arasınav için hazırlık 4 1 4
Arasınav 1 1 1
Ödev 5 3 15
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 1 5
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü110