|
IMB2026 | Duyusal Farkındalık ve Tasarım | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Dilara ONUR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Duyusal farkındalığın sağlanarak bu farkındalığın yaratıcı düşünceye katkısının ve tasarım süreci ile ilişkisinin irdelenmesi. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Duyusal farkındalık kazanabilir. | 2,3,6,12 | 1,2,5 | ÖK - 2 : | Duyumsamanın farklı boyutlarını keşfedebilir. | 2,3,6,12 | 1,2,5 | ÖK - 3 : | Kazanılan duyusal farkındalıklarla, tasarımın duyusal olarak hissettireceklerinin sorgulayabilir. | 2,3,6,12 | 1,2,5 | ÖK - 4 : | Kazanılan duyusal farkındalıkların, sahip oldukları mevcut yaratıcı sürece ve yaratıcılıklarına katkısını görebilir. | 2,3,6,12 | 1,3,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Duyusal bilgi edinme sürecinin çok yönlü yapısının, duyuların tümünün farkındalığı ile deneyimlenmesi; tasarıma ve yaratıcı sürece yansımasını ve bu edinimlerin iç mekan tasarımına katkılarının tartışılması. Algı, algılama ve duyumsal süreç ilişkisi; duyusal bilgi edinme süreci ile tasarım ilişkisi; duyular ve yaratıcı sürece olan etkileri; duyusal farkındalıklar özelinde çeşitli atölye çalışmaları ile desteklenerek irdelenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Algı, algılama ve duyumsal süreç ilişkisi | | Hafta 2 | Duyusal bilgi edinme süreci | | Hafta 3 | Görme duyusu ve tasarım ilişkisi | | Hafta 4 | Görme atölyesi | | Hafta 5 | Dokunma duyusu ve tasarım ilişkisi | | Hafta 6 | Dokunma atölyesi | | Hafta 7 | İşitme duyusu ve tasarım ilişkisi | | Hafta 8 | İşitme atölyesi | | Hafta 9 | Yarıyıl içi değerlendirme | | Hafta 10 | Koklama duyusu ve tasarım ilişkisi; tatma duyusu ve tasarım ilişkisi | | Hafta 11 | Koklama atölyesi; tatma atölyesi | | Hafta 12 | Çok duyulu farkındalık atölyeleri | | Hafta 13 | Çok duyulu farkındalık atölyeleri | | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 15 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | J.Pallasmaa, Tenin Gözleri, YEM yayınevi, 2011, İstanbul, Çev. Aziz Ufuk Kılıç | | 2 | R.May, Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, 2013 | | |
1 | Tasarım Eğitiminde Farkındalık ve Yaratıcılık Gelişimine Yönelik Bir Öneri, Doktora Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı, 2016, Trabzon | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 09/04/2019 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 14 | 29/05/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 5 | 3 | 15 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 110 |
|