Eğitim Amaçları : |
 |
Bölümün eğitim amacı;
- Alanında lisansüstü eğitimi ve akademik kariyer yapabilen,
- Maden işletme ve cevher hazırlama mühendisliği veya ilgili alanlarda kamu veya yerli ve yabancı özel sektör kuruluşlarında nitelikli mühendis olarak istihdam edilebilen,
- Maden işletme ve cevher hazırlama/zenginleştirme alanlarında yürütülen özel sektör ve/veya kamu kuruluşları AR-GE projelerinde yer alabilen,
- ÇED, maden işletme ve cevher hazırlama/zenginleştirme projeleri hazırlayabilen veya çok disiplinli projelerde yer alabilen,
- Daimi nezaretçi, işçi sağlığı ve iş güvenliği uzmanlığı ve diğer (çevre görevlisi, denetçi, patlatmalı kazılar, pazarlama, vd.) alanlarda sorumluluk üstlenebilen MADEN MÜHENDİSİ yetiştirmektir. |
|
Programın Öğrenim Kazanımları : |
 |
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PÖK-1: | Matematik, Fen Bilimleri ve Maden Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinecek; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, Madencilikle ilgili karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanacak | |
PÖK-2: | Madencilikle ilgili karmaşık mühendislik problemlerini saptayacak, tanımlayacak, formüle edecek ve çözme becerisi kazanacak; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçecek ve uygulayabilecek | |
PÖK-3: | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilecek; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini seçebilecek. | |
PÖK-4: | Maden Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirilebilecek, seçme ve kullanma becerisi kazanabilecek; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilecek. | |
PÖK-5: | Madencilikle ilgili karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayacak, deney yapacak, veri toplayacak, sonuçları analiz edip yorumlayabilecek. | |
PÖK-6: | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilecek; bireysel çalışma becerisi kazanabilecek. | |
PÖK-7: | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilecek; en az bir yabancı dil bilgisi edinecek; etkin rapor yazabilecek ve yazılı raporları anlayacak, tasarım ve üretim raporlarını hazırlayabilecek, etkin sunum yapabilecek, açık ve anlaşılır talimat verebilecek ve alabilecek. | |
PÖK-8: | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olacak; bilgiye erişebilecek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanacak. | |
PÖK-9: | Etik ilkelerine uygun davranabilecek, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olacak; Maden Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinecek. | |
PÖK-10: | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olacak; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık ruhuna sahip olacak; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinebilecek. | |
PÖK-11: | Maden Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinebilecek; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda bilgi sahibi olacak. | |
PÖK-12: | Matematik ve fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi | |
PÖK-13: | İlgili disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi | |
PÖK-14: | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | |
PÖK-15: | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖK-16: | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
PÖK-17: | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
PÖK-18: | Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖK-19: | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi | |
PÖK-20: | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖK-21: | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | |
PÖK-22: | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi. | |
PÖK-23: | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖK-24: | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi | |
PÖK-25: | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi | |
PÖK-26: | Bireysel çalışma becerisi | |
PÖK-27: | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi | |
PÖK-28: | En az bir yabancı dil bilgisi | |
PÖK-29: | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi | |
PÖK-30: | Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi | |
PÖK-31: | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |
PÖK-32: | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık | |
PÖK-33: | Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖK-34: | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi | |
PÖK-35: | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖK-36: | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi | |
PÖK-37: | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | |
PÖK-38: | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖK-39: | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi | |
PÖK-40: | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
|
|
TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi |
|