Eğitim Amaçları : |
|
Şehir ve Bölge Planlaması Doktora Programı ile kentsel kuram ve politikalar konusunda üst düzeyde bilgilenmiş, bölgesel - kentsel çevre sorunlarını analiz etme yeteneği kazanmış, yaratıcı ve kapsamlı bir perspektifle alternatifli düşünce sistemi geliştirebilen, niteliksel ve niceliksel yöntemleri güncel teknolojilerle ilişkilendiren akademisyen ve uzmanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Programın Kazanımları : |
|
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PÖK-1: | Analitik: Mekansal araştırma ve planlama faaliyetlerinde gerekli niceliksel ve niteliksel analizleri yapabilecek, mevcut analitik çalışmaları inceleyebilecek | |
PÖK-2: | Eleştirel: Mekan -toplum arasındaki dinamik ilişkiyi, toplumsal ve mekansal sorunları tespit edebilecek, sorunsallaştıracak, mevcut açıklamaları sorgulayacak ve geliştirecek | |
PÖK-3: | Teorik: Mekan planlama kuramları ile toplumbilim ve politik bilimler arasındaki kuramsal bağları ve ilişkileri kavrayacak, eleştirecek ve geliştirecek | |
PÖK-4: | Estetik: Mekan kalitesi ölçütleri, değerlendirme kriterleri, ölçme araç ve tekniklerini kullanmayı ve uygulamayı bilecek, yeni koşullar altında bunları uyarlayabilecek ve geliştirebilecek | |
PÖK-5: | Hukuki: İmar hukuku başta olmak üzere bölge ve kent yönetimlerine dair mevzuatı takip edebilecek, kavrayacak ve önerecek düzeyde hukuki altyapıya sahip olacak | |
PÖK-6: | Mesleki: Şehir planlama ile diğer ilgili meslek alanlarının disipliner sınırlarını, ilişkilerini, işbölümleri ve işbirliklerini tanıyacak | |
PÖK-7: | Pratik: Çeşitli ölçek ve türdeki geçmiş ve güncel şehir planlama tekniklerini, imar planı ve kentsel tasarım projesi dilini ve gösterimlerini bilecek, uygulamaya aktarabilecek, farklı koşullar altında uyarlayabilecek ve geliştirebilecek | |
PÖK-8: | Teknolojik: Coğrafi bilgi sistemleri başta olmak üzere bilgisayar destekli mekansal analiz, planlama ve tasarım programlarını kullanabilecek, yazılım okuyabilecek, geliştirebilecek | |
PÖK-9: | İdari: Uluslar arası kurumlar, merkezi yönetimler, yerel yönetimler, sivil toplum, yerel topluluklar, kentli birey ve dezavantajlı grupların kurumsal ve bireysel yetkilerini, sorumluluklarını, görevlerini, ihtiyaç ve taleplerini tespit edebilecek, toplumsal müzakere süreçlerini yönetebilecek | |
PÖK-10: | Akademik: Program kapsamındaki seminer, sunum, raporlama, tez araştırması ve diğer ders gereklerini yerine getirerek bilgisini başkalarına aktarabilecek, akademik usul ve göreneklerine uygun tartışmalar yapabilecek | |
PÖK-11: | Felsefi: Şehircilik disiplininin felsefi derinliğini, mekan ? toplum arasındaki düşünsel bağı kavrayabilecek | |
PÖK-12: | Toplumsal: Kentsel ve kırsal insan toplulukları ile doğal yaşamı oluşturan bitki ve hayvan topluluklarının varlığına saygılı planlama faaliyetlerinde bulunma duyarlılığına ve bilincine sahip olacak | |
PÖK-13: | Bireysel: Şehircilik alanındaki önceki bilgi, birikim, deneyim ve eğilimlerini uzmanlık alanında derinleştirerek entelektüel gelişimine katkıda bulunacak | |
PÖK-14: | Etik: Planlamanın temel yönlendirici mekanizması olan kamu yararını gözeterek bilimsel ve hukuki nitelikleri haiz bağımsız kararlar üretebilecek | |
PÖK-15: | İletişimsel: Kendini, profesyonel düzeyde yazılı, sözlü ve grafik araçlarla, etkin biçimde ifade edebilme, iletişim kurma yeteneğini geliştirebilecek | |
PÖK-16: | Soyutlama: Sorun tanımlayabileme, bilimsel çalışmalarda açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri kullanabilme, farklı görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi kazanabilecek | |
|
|
TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi |
|