Eğitim Amaçları : |
|
Programın amacı, bölüm öğrencilerini İngiliz dili, kültürü ve edebiyatının yanısıra Avrupa kültürü, Avrupa tarihi ve Avrupa dilleri ile ilgili bilgi ve becerilerle donatmak ve İngilizce'nin gerek konuşma dili olarak gerekse yazma dili olarak kullanım alanları ile ilgili bilgilerini becerilerini geliştirmek ve bilimsel yeterlilik kazandırmaktır. |
|
Programın Kazanımları : |
|
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PÖK-1: | geniş bir İngilizce dil kullanım bilgisine sahip olacaklardır. | |
PÖK-2: | İngilizce dilinin tarihi gelişimini üzerindeki yabancı etkilere odaklanarak çalışabileceklerdir. | |
PÖK-3: | eski ve modern dilleri, bibliografik süreçleri, metinsel ve editoryal metodları çalışmak için bilgi ve beceri edineceklerdir. | |
PÖK-4: | dilbilimin alt alanlarında yenilikçi, eleştirel ve orjinal çalışmalar yapabileceklerdir. | |
PÖK-5: | dilbilimle sosyoloji ve psikoloji gibi alanlar arasındaki ilişkiyi sosyal dilbilim ve psiko-dilbilim adı altında çalışabilecek bilgi ve donanıma sahip olacaklardır. | |
PÖK-6: | etkileyici yazma, konuşma, okuma, dinleme, ve öğretme becerisine sahip olacaklardır. | |
PÖK-7: | konferans, seminer ve sempozyumlarda etkileyici sunumlar yapabileceklerdir. | |
PÖK-8: | dil testi hazırlama konusunda bilinmesi gerekenleri öğrenmiş olacaklardır. | |
PÖK-9: | ikinci/yabancı dil edinimi konusundaki teorileri ve alandaki problemleri ve çözüm önerilerini öğrenmiş olacaklardır. | |
PÖK-10: | dilin tabiatı, dil edinimi, anlama ve konuşma süreçleri, çocukların dil öğrenmesi gibi konulardaki teorileri öğrenmiş olacaklar. | |
PÖK-11: | dilin zaman içinde değişimi, dil ve kültür ilişkisi, dil ve cinsiyet, dil planlaması gibi konuları öğrenmiş olacaklar. | |
PÖK-12: | farklı disiplinlerarası projelerde çalışabileceklerdir. | |
PÖK-13: | meslektaşlarıyla araştırma ve yayın faaliyetlerinde çalışabileceklerdir. | |
PÖK-14: | araştırmanın nasıl yapıldığını; detaylı çalışmanın nasıl yapıldığını; detaylı literatür taramasının nasıl yapıldığını; ve yapılan çalışmanın nasıl sunulduğunu ve savunulduğunu öğrenmiş olacaklardır. | |
PÖK-15: | sınıf ortamında dil öğrenimi ve öğretimi ile alakalı karşılaşılan sorunları teşhis edebileceklerdir | |
PÖK-16: | sınıf sorunlarıyla alakalı olarak veri toplamada uygun sınıf içi araştırma yöntemlerini kullanabileceklerdir. | |
PÖK-17: | farklı sınıflar ve ortamlar için farklı sınıf içi araştırma yöntemleri geliştirecek | |
PÖK-18: | ileride çalışacakları kurumlarda araştırma gruplarına katılıp katkı sağlayabilirler | |
PÖK-19: | gelecekte kendi başlarına bağımsız sınıf içi araştırma yapabileceklerdir. | |
PÖK-20: | belli durumlar için diğer öğretim yöntemlerinin değer ve rolünü takdir edebileceklerdir | |
PÖK-21: | çocuklara yabancı dil öğretimi konusunda uygun materyal ve öğretme yöntemine karar verebilecekledir. | |
PÖK-22: | birden fazla yabancı dil öğretim yöntemini belli ortama entegre etme kapasitesini kullanabileceklerdir | |
PÖK-23: | hedef kitle, ortam, amaç ve motivasyona bağlı olarak en uygun yabancı dili öğretme yöntemlerini seçebileceklerdir. | |
PÖK-24: | bir eğitim kurumunun müfredatının nasıl oluştuğu konusunda daha iyi bir bakış açısına sahip olacaklardır | |
PÖK-25: | müfredat konusundaki farklı yaklaşımları analiz edebileceklerdir | |
PÖK-26: | müfredat geliştime konusunda gelecekte bulunacakları eğitim kurumlarında insanlarla işbirliği içinde çalışabileceklerdir | |
PÖK-27: | bir eğitim kurumunun müfredat geliştirme ekibinde görev alıp çalışabileceklerdir | |
|
|
TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi |
|