Eğitim Amaçları : |
|
Yüksek Lisans programın ana amacı, lisanüstü seviyesindeki Peyzaj Mimarlığı öğrencilerine Peyzaj Mimarlığı alanında ileri düzeyde özgün bir konuda bilgilerin araştırılmasını sağlamaktır. |
|
Programın Kazanımları : |
|
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PÖK-1: | Mimarlık, peyzaj mimarlığı ve çevresel psikoloji alanlarındaki ilgili kuramlar, kavramlar, farklı yaklaşımlar ve teknikler konusunda kapsamlı bir bilgi birikimine sahip olacak, bunları alanındaki bir araştırma problemine uygulayarak yeni teorik çerçeveler ve yaklaşımlar kurgulayabilecek | |
PÖK-2: | İnsan-çevre etkileşimi bağlamında çevresel algı, biliş ve davranış kuram ve metodolojileri ile ilgili disiplinler arası araştırmalar yürüterek peyzaj mimarlığı alanında uygulamaya yönelik pratik sonuçları olan bilimsel bulgular ortaya koyabilecek. | |
PÖK-3: | Peyzaj Mimarlığında bitkisel tasarımlarda estetik ve işlevsel özellikleriyle kullanılan her tür bitki materyalinin üretilmesi ve üretim aşamasında ortaya çıkabilecek problemleri çözebilme becerisine sahip olacak | |
PÖK-4: | Özel ve sorunlu alanların yapısal ve bitkisel tasarımlarını yapabilme ve bitkisel tasarımlarda karşılaşılabilecek sorunları çözme becerisine sahip olacak | |
PÖK-5: | Korunan alan formlarını öğrenerek bu alanlarda çevre değerlerine saygılı turizm ve rekreasyonel planlama yapabilecekler. | |
PÖK-6: | Kentlerde nitelikli açık yeşil alan kurgusu oluşturabilen kentsel yeşil ağ planlamaları ve kent-kır ilişkisi kurabilen yeşilyol planlamaları yapabilme becerisi kazanabilecekler. | |
PÖK-7: | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilecek | |
PÖK-8: | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olabilecek | |
PÖK-9: | Ulusal ve uluslar arası çağdaş sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilecek | |
PÖK-10: | Kalite konularında bilgi sahibi olabilecek | |
PÖK-11: | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisine sahip olabilecek | |
PÖK-12: | Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olabilecek | |
PÖK-13: | Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanabilecek | |
|
|
TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi |
|