Eğitim Amaçları : |
 |
Programın amaçları, orman endüstri mühendisliğinin bütün alanlarında öğrencilere geniş ölçüde bilgi kazandırmak; öğrencilerin orman endüstri mühendisliği sorunlarını belirleme ve çözebilme yeteneğini geliştirmek; öğrencileri orman endüstri mühendisliği alanında ileri düzeyde yeterli bilgi ve deneyime sahip olacak biçimde eğitmek ve öğrencilerin bilişim yeteneklerini iyileştirmektir. |
|
Programın Kazanımları : |
 |
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PÖK-1: | Orman Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |
PÖK-2: | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
PÖK-3: | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | |
PÖK-4: | Orman Endüstri Mühendisliğinde yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖK-5: | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |
PÖK-6: | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖK-7: | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |
PÖK-8: | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | |
PÖK-9: | En az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖK-10: | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, Orman Endüstri alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |
PÖK-11: | Orman Endüstri Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | |
PÖK-12: | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
|
|
TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi |
|