Eğitim Amaçları : |
|
Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında güncel ve geleceğe yönelik sorunlara çözümler getirecek ulusal ve uluslararası nitelikli araştırma projeleri geliştirmek ve bunları yapmak, ulusal ve uluslararası bilimsel proje ve etkinliklerde yer almak, teorik ve pratik uygulamalar geliştirerek teknoljik kalkınmaya katkıda bulunmak. |
|
Programın Kazanımları : |
|
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PÖK-1: | Alanındaki lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme (bilgi) ve edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak sorunları çözebilme ve yeni bilgiler üretebilme (beceri, yetkinlik). | |
PÖK-2: | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme, yeni bilgiler, modellemeler oluşturabilme (bilgi, beceri) bunları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmalara liderlik yapma (alana özgü yetkinlik). | |
PÖK-3: | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, kısıtlar altında yeni çözümler ve stratejiler geliştirebilme, (öğrenme yetkinliği) | |
PÖK-4: | Alanı ile ilgili karşılaşılan karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme (beceri), yeni yöntemler geliştirebilme, modelleyebilme uygulayabilme (beceri) ve liderlik yapabilme (bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği). | |
PÖK-5: | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek yeni çalışmalar yapar ve bunları alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, uluslararası platformlar dâhil, yazılı, sözlü ve görsel olarak Türkçe ve yabancı dilde sistematik ve açık bir iletişim kurarak aktarabilme (iletişim ve sosyal yetkinlik, alana özgü yetkinlik). | |
PÖK-6: | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme (iletişim ve sosyal yetkinlik). | |
PÖK-7: | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel, çevre ve etik değerleri denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme (alana özgü yetkinlik). | |
PÖK-8: | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme (alana özgü yetkinlik). | |
|
|
TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi |
|