KURULUŞ ve TARİHÇE |
|
24.12.2020 tarihli 315 sayılı Senato toplantısında Üniversitemiz Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde Egzersiz ve Spor Bilimleri Bölümü açılması kararı alınarak
Üniversitemiz Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde Egzersiz ve Spor Bilimleri Bölümü açılmasının uygun olduğuna kara verılmıştır 2024 yılı güz döneminde yök tarafından sağlık bilimleri enstitisü kapsamında egzersiz ve spor bilimleri tezli yüksek lisans programı açılmasına ve öğremci alınmasına karar verilmiştir. |
|
KAZANILAN DERECE |
|
egzersiz ve spor bilimlerı alanında yüksek lisans derecesi |
|
DERECENİN DÜZEYİ |
|
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 2. Düzey
Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme (AYÇ-YBÖ), 7. Düzey |
|
EĞİTİM TÜRÜ |
|
Tam Zamanlı I. Öğretim |
|
KABUL ve KAYIT ŞARTLARI |
|
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için yeterlidir. |
|
PROGRAMIN AMACI |
|
|
|
ÖNCEKİ ÖĞRENMELERİN TANINMASI |
|
|
|
KAZANILACAK DERECEYE YÖNELİK GEREKLİLİKLER ve KURALLAR |
|
KTÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği |
|
SINAVLAR, ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME |
|
ölçme ve değerlendirme |
|
MEZUNİYET ŞARTLARI |
|
tez sınavında başarılı olmak ve Karadeniz teknik üniversitesi sağlık bilimleri enstitüsü eğitim öğretim yönetmeliğinde belirlenen programının tamamlama süresi 4 yarıyıldır. |
|
MEZUNLARIN İSTİHDAM ALANLARI |
|
bölümümüz mezunları giriş sınavlarında başarılı oldukları takdirde öncelikli olarak beden eğitimi ve spor eğitimi ve egzersiz ve spor bilimleri bölümlerinde öğretım elemanı olarak görev alabılırler ayrıca çeşitli kurum ve kuruluşlarda ve spor kulüplerinde spor federasyonlarında belediyelerde spor ve rekrasyon birimlerinde kulup statüsü dışında savunma sporları vs gibi hizmet sunan salonlarda spor uzmanı olarak görev alabilirler. |
|
ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ |
|
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 3. Düzey
Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme (AYÇ-YBÖ), 8. Düzey |
|
İLETİŞİM BİLGİLERİ |
|
|
|
Anabilim Dalı Olanakları |
|
|