KURULUŞ ve TARİHÇE |
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak Araklı Ali Cevat Özyurt Meslek Yüksekokulu, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığının 17.04.2024 tarihli kararıyla kurulmuştur. 2024-2025 eğitim-öğretim yılında Elektronik ve Otomasyon Bölümü altında bulunan Dijital Dönüşüm Elektroniği Programı ile öğrenci alımına başlayan Meslek Yüksekokulumuz 23.09.2024 tarihi itibari ile kendi binasında eğitim öğretime başlamıştır. |
|
KAZANILAN DERECE |
|
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere DİJİTAL DÖNÜŞÜM ELEKTRONİĞİ alanında ön lisans diploması verilir. |
|
DERECENİN DÜZEYİ |
|
Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme (AYÇ-YBÖ), 5. Düzey |
|
EĞİTİM TÜRÜ |
|
Tam Zamanlı I. Öğretim |
|
KABUL ve KAYIT ŞARTLARI |
|
Programa lise mezunu öğrenciler kontenjan dahilinde Yüksek Öğretime Giriş Sınavı sonuçlarına göre yerleştirilir. Yerleştirme ÖSYM tarafından yapılmaktadır. Kayıt şartları Yüksek Öğretime Giriş sistemi ile aynıdır.
|
|
PROGRAMIN AMACI |
|
"Dijital Dönüşüm Elektroniği" programının amacı, öğrencilere elektronik ve dijital teknolojilerin birleşiminde teorik ve pratik beceriler kazandırmaktır. Elektronik devre tasarımı, dijital sistemler, programlanabilir mantık denetleyicileri ve mikroişlemciler gibi temel konular üzerinde yoğunlaşarak, öğrencileri günümüzün dijital dönüşüm taleplerine uygun şekilde hazırlar. Program, öğrencilerin gelişmiş elektronik sistemleri tasarlama, geliştirme ve yönetme yeteneklerini artırırken, aynı zamanda akıllı cihazlar ve otomasyon teknolojileri gibi alanlarda uzmanlık kazanmalarını sağlar. Mezunlar, endüstriyel otomasyon, sağlık teknolojileri, akıllı ulaşım sistemleri ve yenilenebilir enerji gibi çeşitli sektörlerde kritik roller üstlenebilecek şekilde donatılmış olacaklar. Bu program, öğrencilere, dijital dönüşüm süreçlerinde proaktif ve yenilikçi çözümler üretebilmeleri için gerekli araçları ve bilgiyi sunmayı hedefler. |
|
ÖNCEKİ ÖĞRENMELERİN TANINMASI |
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir.
Yönerge;
* Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması,
* İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması,
* Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır.
Önceki öğrenmelerin tanınması kapsamına alınan derslerin ilanı, başvuruların alınması ve değerlendirilmesi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Önceki Öğrenmenin Tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır. |
|
KAZANILACAK DERECEYE YÖNELİK GEREKLİLİKLER ve KURALLAR |
|
Dijital Dönüşüm Elektroniği Programına kayıt yaptıran öğrencilerin mezun olup ön lisans derecesini alabilmeleri için ders planında yer alan toplam 120 AKTS karşılığı dersi başarıyla vermiş olmaları ve 40 iş günü meslek stajlarını başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. |
|
SINAVLAR, ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME |
|
Başarı notlarının değerlendirilmesinde öğrenci sayısının 10'u geçtiği derslerde bağıl değerlendirme sistemi ve öğrenci sayısının 10'un altında olduğu derslerde ise mutlak değerlendirme sistemi uygulanır. Bağıl değerlendirme sistemi öğrencinin başarısını içinde bulunduğu sınıftaki diğer öğrencilere göre gösterdiği performans düzeyine bağlı olarak ölçer. Yarıyıl içi notları ne olursa olsun öğrencilerin bir dersten geçebilmesi için final sınavından 100 üzerinden en az 45 almaları gerekmektedir. Başarı notu, yarıyıl içi değerlendirme notu ve final sınavından alınan notlar üzerinden hesaplanır. Buna göre yarıyıl içi çalışması (ara sınav, kısa sınav, proje, sunum, ödev gibi) %50, dönem sonu (final sınavı) %50 olarak alınır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) notunu alan öğrenciler koşullu geçme hakkına sahiptir ve bu koşul ilgili dönemin akademik ortalamasının en az 2.00 olmasını gerektirir. Öğrenciler her yarıyılın sonunda ilgili yarıyıla ait başarısız oldukları tüm derslerden bütünleme sınavına girebilirler. (G) harf notu, Mesleki Deneyim I ve Mesleki Deneyim II derslerinden başarılı olan öğrenciler için verilir. (G) notu ortalama hesaplarına katılmaz. (K) harf notu, Mesleki Deneyim I ve Mesleki Deneyim II derslerinden başarısız olan öğrencilere verilir. (K) notu ortalama hesaplarına katılmaz. |
|
MEZUNİYET ŞARTLARI |
|
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü ve 40 günlük staj uygulamasını başarıyla tamamlayan öğrenciler Lojistisyen unvanıyla mezun olmaya hak kazanırlar. |
|
MEZUNLARIN İSTİHDAM ALANLARI |
|
Dijital Dönüşüm Elektroniği programı mezunları kamu ve özel sektörde yer alan firmalarda istihdam edilebilirler. Bunun yanı sıra programından mezun olan bireyler, elektronik ve dijital teknolojilerin hızla entegre olduğu çeşitli sektörlerde kariyer yapma fırsatı bulacaklar. Mezunlar, elektronik tasarım mühendisi, otomasyon sistemleri analisti, gömülü sistemler geliştiricisi, teknoloji inovasyon yöneticisi ve akıllı sistemler uzmanı gibi rollerde istihdam edilebilirler. Özellikle endüstriyel otomasyon, tüketici elektroniği, sağlık teknolojileri ve akıllı taşıma sistemleri gibi alanlarda, dijital dönüşüm projelerini yönetme ve yeni nesil teknolojik çözümler geliştirme konusunda kritik roller üstlenebilirler. Ayrıca, mezunlar yenilikçi başlangıç şirketlerini kurarak veya mevcut teknolojik işletmelerde stratejik pozisyonlarda çalışarak dijital dönüşüm süreçlerine öncülük edebilirler |
|
ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ |
|
|
|
İLETİŞİM BİLGİLERİ |
|
|
|
BÖLÜM OLANAKLARI |
|
|