|
COM2009 | Object Oriented Programming | 3+1+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | COM1002-Programming - II dersinden DC notu almış olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Bahar HATİPOĞLU YILMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | DR. ÖĞR. ÜYESİ Sedat GÖRMÜŞ, | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yapısal programlamayı ve fonksiyonlar arası parametre aktarım işlevlerini ileri seviyeye taşıyarak C++ programlama diliyle ile nesne tabanlı programlamayı kavrayarak windows programlama ilkelerini uygulamalı öğrenebilmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | C/C++ 'da fonksiyonlar arasında data akışı, dinamik veri oluşturma, pointer değişkenleri kullanabilme becesrisi kazanabilir | 2,3,4,6 | 1 | ÖK - 2 : | nesne yönelimli programlamalarında temel class yapılarını oluşturabilme becerisi kazanabilir, | 2,3,4,6 | 1 | ÖK - 3 : | sınıflarda miras alma, nesnelerde operator işlevlerinde aşırı yükleme işlev becerisini kazanabilir | 2,3,4,6 | 1,3 | ÖK - 4 : | windows tabanlı görsel yazılım geliştirme platformlarında görsel programlama becerisi kazanabilir, | 2,3,4,6 | 3 | ÖK - 5 : | şablon sınıflar oluşturarak, aynı sınıfa ait farklı tiplerde nesneler yaratabilir, | 2,3,4,6 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Nesne tabanlı programlamanın temel ilkeleri, C++' da programlama temelleri, Kontrol yapıları ve Farklı değer döngülü fonksiyonlar, Fonksiyonların parametre akışları, Kullanıcı tanımlamalı fonksiyon yazılımı-geliştirilmesi, Fonksiyonlarda Dinamik-Statik ve Şablon yapılar oluşturma, ANSI-ISO C++ Data tipleri, Dizi ve String yapıları, Yapısal programlama, Sınıf (Class) ile nesne tabanlı programlama, Sınıflarda Miras (Inheritance) ve İçerme (Composition) yapıları, Sınıflar ve pointer ilişkileri, Sanal ve arkadaş fonksiyonlar, Sınıflarda overload yapılar, Template yapıda programlama, C++ ile Threat ve DLL oluşturma, Görsel yazılım platformlarında nesne yönelimli görsel programlama. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Nesne tabanlı programlamanın temel ilkeleri | | Hafta 2 | C++' da programlama temelleri, Kontrol yapıları | | Hafta 3 | Fonksiyonlarda parametre akışları | | Hafta 4 | Kullanıcı tanımlamalı fonksiyon yazılımı-geliştirilmesi | | Hafta 5 | Fonksiyonlarda Dinamik-Statik Diziler, | | Hafta 6 | Aşırı Yüklemeli- Şablon yapılı fonksiyonlar | | Hafta 7 | Dizi-String yapıları, Yapısal programlama | | Hafta 8 | Sınıf (Class) ile nesne tabanlı programlama | | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | Sınıflarda Miras alma işlevi, | | Hafta 11 | Sınıflarda İçerme yapıları | | Hafta 12 | Sınıflar, pointerlar, sanal fonksiyonlar | | Hafta 13 | Sınıflarda overload ve şablon yapılar
| | Hafta 14 | Kısa Sınav | | Hafta 15 | C++ ile Threat ve DLL oluşturma | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Malik, D. S. 2002, C Programming: From Problem Analysis To Program Design, Thomson Learning Company, | | 2 | J. Hollingworth, B. Swart, M. Cashman, P. Gustavson, 2003, Borland C Builder 6, Developer's Guide, SAMS | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 24/11/2012 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 20/12/2012 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 17 | 08/01/2013 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Laboratuar çalışması | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 10 | 2 | 20 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 184 |
|