|
BTM4023 | Yetiştiricilik Tesislerinin Mühendislik Planlaması | 2+1+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ŞAHİN | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Proje kavramının, su ürünleri yetiştiricilik sistemlerinin, yetiştiricilikte mühendislik uygulamalarının ve fizible yetiştiricilik sistemlerinin tasarımına yönelik temel bilgi ve anlayışın kazandırılması ve öğrencilerin mevcut yasal gereksinimlere göre yetiştiricilik projesi hazırlayabilecek düzeye ulaştırılması. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | yetiştiricilik tesisleri planlama konusunda yasal konuları öğrenmiş olurlar. | 1,2,3 | 1 | ÖK - 2 : | proje hazırlamak için gereken bilgileri toplayabilirler. | 1,2,3 | 1 | ÖK - 3 : | proje çizebilirler. | 1,2,3 | 1 | ÖK - 4 : | pompa ve boru seçimi yapabilirler. | 1,2,3 | 1 | ÖK - 5 : | projeler için finansal geresinimi hesaplayabilirler. | 1,2,3 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yetiştiricilik projelerinin formülasyonu ve yönetimi. Yetiştiricilik sistemlerine genel bakış. Mühendislik, planlama ve tasarım süreçleri. Üretim planlaması ve sistem analizi. Çevre, yer seçimi ve su gereksinimleri. Karada kurulan yetiştiricilik sistemlerinin esasları ve tasarımı. Havuzlar, kanallar ve tank sistemleri. Su ortamında kurulan sistemler: kafesler, sal ve şamandıra-halat sistemleri. Kuluçkahaneler. Kapalı devre sistemler. Su temini ve dağıtımı. Pompa ve kompresörler. Su arıtma ve atık yönetimi. Havalandırma, oksijenlendirme, ısıtma ve soğutma. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş: Prosedür ve mevzuat | | Hafta 2 | Projelendirme ve fizibilite, proje seçimi (ödev)
| | Hafta 3 | Yer seçimi
| | Hafta 4 | Tank, kanal, havuz, kafes ve kapalıdevre sistemler | | Hafta 5 | Biyo-mühendislik | | Hafta 6 | Kuluçkahane yönetimi | | Hafta 7 | Su temini ve dağıtımı | | Hafta 8 | Su temini ve dağıtımı. Akarsularda debi tahmini. | | Hafta 9 | Akarsularda debi tahmini | | Hafta 10 | Boru ve pompa seçimi | | Hafta 11 | Havalandırma, ısıtma ve soğutma sistemleri | | Hafta 12 | Proje teslim. | | Hafta 13 | Genel değerlendirme | | Hafta 14 | Genel değerlendirme | | Hafta 15 | Genel değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Insull, D., Nash, C.E., 1990. Aquaculture Project Formulation. Fisheries Technical Paper 316, FAO, Rome, 129 s. | | 2 | Huguenin, J.E., Colt, J., 2002. Design and Operating Guide for Aquaculture Seawater System. 2nd Edition, Elsevier, 328 s. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Proje | 12 | 19/12/2012 | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2013 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Proje | 2 | 13 | 26 | Kısa sınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 121 |
|