Türkçe | English
SÜRMENE DENİZ BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/baltekmuh
Tel: +90 0462 7522805
SDBF
SÜRMENE DENİZ BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

BTM3019Yetiştiricilik ve Çevre2+0+0AKTS:3
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Erol ÇAPKIN
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Su ürünleri yetiştiriciliğinde su kalitesi ve kalitenin korunması konularındaki bilgileri öğrencilere aktarmak.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : yetiştiricilik kaynaklı kirletici gruplarını tanımlayabilirler81
ÖK - 2 : kirlilik ölçümleri yapabilir ve takip edebilir.81
ÖK - 3 : uygun yer seçimi yapabilir 81
ÖK - 4 : kirliliğin önlenmesine yönelik çalışmalar yapıp önlemler alabilir.81
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Kültür havuzları ve Off-shore kültür sistemlerindeki su parametreleri. Kültür sistemlerinin alıcı ortamlardaki etkileri; toplam fosfor, toplam amonyak, çözülmüş oksijen , pH, Toplam askı yük, Klorofil a, fekal ve toplam koliform değerleri. Çevre Etki değerlendirilmesi (ÇED) nedir, niçin ve nasıl hazırlanır. ÇED den elde edilen kazanımlar nelerdir? Örnek bir ÇED raporunun hazırlanması.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Yetiştiriciliğin bu günkü durumu
 Hafta 2Türkiye denizleri ve iç sularının yetiştiricilik potansiyeli
 Hafta 3Kültür havuzları ve Off-shore kültür sistemleri
 Hafta 4Yetiştiricilikte su kalitesi
 Hafta 5Kültür sistemlerinin alıcı ortamlardaki etkileri
 Hafta 6Toplam fosfor, toplam amonyak ve toplam askı yük
 Hafta 7Çözülmüş oksijen , pH, Klorofil a, fekal ve toplam koliform değerleri
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Sularda Takip edilen Kalite Parametreleri ve Trix indeksi
 Hafta 10Su kalitesine bağlı hastalıklar
 Hafta 11Hipoksia ve Anoksia
 Hafta 12Asidosis ve alkalinosis, gaz kabarcığı hastalıkları
 Hafta 13Nitrojen zehirlenmeleri
 Hafta 14Diğer çevre parametrelerinin etkileri
 Hafta 15Çevre Etki değerlendirilmesi (ÇED) nedir, niçin ve nasıl hazırlanır. ÇED den elde edilen kazanımlar nelerdir?
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Holmer, M., Black, K., Duarte, C.M. 2008. Aquaculture in the Ecosystem. Springer Sciences. ISBN-13: 978-1-4020-6809-6
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 25/12/2016 0,5 50
Dönem sonu sınavı 16 02/01/2017 0,5 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 1 2
Arasınav için hazırlık 3 1 3
Arasınav .5 1 .5
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 1 4
Dönem sonu sınavı .5 1 .5
Toplam Çalışma Yükü10