|
BTM3017 | Plankton Ekolojisi | 1+1+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ali Muzaffer FEYZİOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerde organizmalarla çevre şartları arasındaki etkileşimler ve deniz ortamındaki biyolojik işlemler konusunda bir temel oluşturmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Canlılara etki eden temel fiziksel parametreleri yorumlaya bilirler | 7,8 | 1,2,3 | ÖK - 2 : | Denizlerde verimliliği etkileyen parametreleri kavrayabilirler | | | ÖK - 3 : | Planktonik ve bentik organizmaların fonksiyonlarını yorumlayabilir | | | ÖK - 4 : | Deniz çalışmaları için yeterli beceriyi kazanmış olurlar | | | ÖK - 5 : | Gölleri sınıflandırabilirler ve temel çalışmaları yürütebilirler | | | ÖK - 6 : | Yaşam sahalarına göre kıyısal yönetimine katkı sağlayabilirler | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Biyolojik oşinografinin tanımı, temel ortam parametreleri, pelajik ve bentik ekosistemler, deniz ortamındaki fitoplanktonik gruplar, birincil üretim ve temel fotosentez olayları, denizlerdeki zooplanktonik organizmalar, holo ve meroplanktonik gruplar pelajik sistemde zooplankton fitoplankton ilişkileri, okyanus ve denizlerde verimliliğin zaman ve alana bağlı değişimleri deniz ortamına insan etkisi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Biyolojik oşinografinin tanıtımı, deniz ve karaların karşılaştırılması, temel ekolojik terimler | | Hafta 2 | Abiyotik cevre ve özellikleri, güneş radyasyon, dikey su kolonunda ışık ve ekolojik tabakalaşma, ışığın canlılara olan etkisi | | Hafta 3 | Sıcaklık, sıcaklığın deniz yüzeyi ve dikey dağılımı, sıcaklığın canlılar üzerine olan etkisi, Salinite, salinitenin deniz yüzeyi ve dikey dağılımı, saliniteni canlılar üzerine olan etkisi | | Hafta 4 | Yoğunluk, hidrostatik basınç ve akıntıların denizlerdeki dağılımı ve canlılar üzerine olan etkileri | | Hafta 5 | Tatlı su ekosistemine giriş , göllerin sınıflandırılması, göllerdeki tabakalaşma, göllerde bentik bölge | | Hafta 6 | Gemi uygulaması (CTD, navigasyon, su örneklemesi, plankton ve bentik örnekleme cihazları ve kullanımı) | | Hafta 7 | Fitoplanktonik gruplar. | | Hafta 8 | Materyal döngüsü,besin elemetleri, azot döngüsü, fosfat, silikat ve karbon döngüsü, | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Besin elementleri ve fitoplankton populasyon büyümesi, büyümenin ölçülmesi, birincil üretimin fiziksel kontrolü | | Hafta 11 | Zooplanktonik gruplar, holoplankton, meroplankton ichtioplankton | | Hafta 12 | Okyanuslarda ve denizlerde zooplanktonda dikey dağılım, dikey göç | | Hafta 13 | Holoplanktonda coğrafik dağılım, pachness, zooplankton komunitelerinde uzun zamanlı geğişimler. Besin zinciri, besin ağları ve ikincil üretim. | | Hafta 14 | Mikrobiyal halka, ikincil üretimin ve ikincil üretimin ölçülmesi. | | Hafta 15 | Balıkçılık ve oşinografisi, deniz ortamına insan etkisi | | Hafta 16 | Yıl sonu sınavı | | |
1 | Feyzioglu A.M. Basılmamış ders notları | | |
1 | Lalli, C.M., and Parsons, T., 2004. Biological Oceanography an Introduction, Elcevier, China, 314 p. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/11/2012 | 60 | 30 | Ödev | 14 | 14/12/2012 | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 60 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 13 | 39 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 13 | 26 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 3 | 1 | 3 | Ödev | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 108 |
|