|
USEC0011 | Kariyer Planlama | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Erol ÇAPKIN | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ertuğ DÜZGÜNEŞ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere deniz ekolojisine ve iç sular bilgisine giriş, balık ve diğer su ürünlerinin biyolojik ve ekonomik değerleri, balıkçılık sistemleri, balıklandırma çalışmaları, balıkçılık konularında genel problemlerin tanımlanmasını yapmak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | deniz ve iç sular ekosistemini tanıyabilirler, | 20 | 1 | ÖK - 2 : | balık ve diğer su ürünlerinin insan beslenmesindeki önemini kavrar, | 20 | 1 | ÖK - 3 : | balıkçılık tarihini, balıkçılık sistemlerini ve avlama yöntemlerini bilirler, | 20 | 1 | ÖK - 4 : | aşırı avcılılık ve problemleri bilirler, | 20 | 1 | ÖK - 5 : | balıkçılık terimleri öğrenirler, | 20 | 1 | ÖK - 6 : | balıklandırma çalışmaları yapabilirler, | 20 | 1 | ÖK - 7 : | AB Ortak Balıkçılık Politikasına vakıf olurlar. | 20 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Deniz ekosistemi ve çeşitlerinin tanıtımı, iç sular bilgisi. Balık ve diğer su ürünlerinin besin değerleri. Balıkçılık sistemleri. Dünyadaki balık stokları, aşırı avcılık problemleri, Balıkçılık terimlerinin kısaca tanıtımı, Balıklandırma çalışmaları, Avrupa birliği ortak balıkçılık politikası |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Deniz ve Tatlı su ekosistemi, I | | Hafta 2 | Deniz ve Tatlı su ekosistemi, II | | Hafta 3 | Balıkçılığın Tarihçesi | | Hafta 4 | Balık ve diğer deniz ve tatlı su canlılarının insan gıdası olarak önemi | | Hafta 5 | Balıkçılık sistemleri | | Hafta 6 | Balık avlama teknikleri ve araçları | | Hafta 7 | Balık avlama teknikleri ve araçları | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Aşırı avcılık | | Hafta 10 | Balık Yetistiriciliği | | Hafta 11 | Akuakültürün çevre etkileri | | Hafta 12 |
Balıklandırma çalışmaları
| | Hafta 13 | öğrenci sunumları | | Hafta 14 | AB Balıçılık politikası | | Hafta 15 | 1380 sayılı Su Ürünleri yasası ve terimler | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Seyhan, K. Various lecture notes | | |
1 | Çelikkale, M.S., 1993. Balık Biyolojisi, KTU yayınları,Göğüş K., 1988. Balık İşleme ve Değerlendirma, A.Ü Ziraat Fakültesi ders notları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 25/11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 11/01/2023 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 1.5 | 8 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1.5 | 8 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 125 |
|