|
BTM4022 | Karşılaştırmalı Fizyoloji | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İlhan ALTINOK | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nadir Başçınar | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sucul canlılarda görülen fizyolojik temel süreçlerin incelenmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | sucul ve karasal yaşamı karşılaştırabilirler | 3,9,17 | | ÖK - 2 : | çevredeki fiziksel değişikliklere karşı canlıların fizyolojiksel uyum sağlamalarını yorumlayabilirler | 3,16,17 | | ÖK - 3 : | canlıların dolaşım, solunum ve endokrin sistemini karşılaştırabilirler | 3,9,16 | | ÖK - 4 : | sucul ortamda yaşayan canlıların ortamda meydana gelen herhangi bir değişikliğe karşı gösterdikleri fizyolojik reaksiyonları tasvir edebilirler | 9,16,17 | | ÖK - 5 : | fizyolojik reaksiyonda rol alan mekanizmalar ve görevlerini açıklayabilirler | 1,3,16,17 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sucul ve karasal yaşamın karşılaştırılması, Çevredeki doğal yada aşırı fiziksel değişikliklere canlıların fizyolojiksel uyum sağlamaları, Sucul ortamda yaşayan canlıların ortamda meydana gelen herhangi bir değişikliğe karşı gösterdikleri fizyolojik reaksiyonlar, Fizyolojik reaksiyonda rol alan mekanizmalar ve görevleri, Karşılaştırmalı gelişme biyolojisi |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | Sucul canlılarda dolaşım sistemi | | Hafta 3 | Gaz değişimi | | Hafta 4 | Sinir sistemi | | Hafta 5 | Endokrinoloji | | Hafta 6 | Ozmotik ve iyon dengesi | | Hafta 7 | Ozmotik ve iyon dengesi | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Üreme | | Hafta 10 | Sindirim sistemi | | Hafta 11 | Embriyoloji ve larval gelişim | | Hafta 12 | Yüzme kesesi, kaslar ve yüzme | | Hafta 13 | Yüzme kesesi, kaslar ve yüzme | | Hafta 14 | Ödev sunumu | | Hafta 15 | Ödev sunumu | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Timur, M. 2006; Balık fizyolojisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara | | 2 | Altinok, I. 2006; Karşılaştırmalı fizyoloji ders notları (basılmamış) | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 11/04/2018 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 17 | 21/05/2018 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 8 | 16 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 3 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 70 |
|