|
BTM4016 | Araştırma Yöntemleri | 1+1+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Yahya TERZİ | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ŞAHİN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Araştırma ve sörvey için konu tespiti ve planlamadan raporlama safhasına kadar bilimsel yöntemlerin kullanılmasına yönelik bilgi sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | teorik, uygulama ve geliştirme araştırma şekillerini ve çeşitlerini öğrenerek bilim ve toplum hayatında araştırmanın önemi konusunda entellektüel bir altyapı kazanmış olurlar, | 1,2,3,12,13,17,20 | 1,3 | ÖK - 2 : | herhangi bir araştırma için deney ve sörvey planlayabilir, veri toplama tekniklerini uygulayabilirler, | 3,16,17,18,20 | 1 | ÖK - 3 : | araştırma konusu seçebilir ve proje önerisi hazırlayabilirler, | 13,15,17,20 | 1,3 | ÖK - 4 : | tablo ve grafik hazırlayabilirlar, bilimsel yazı yazabilirler, | 13,16,17,19,20 | 1 | ÖK - 5 : | onaylanmış bir projenin yürütülmesi, raporlanması, makale yazımı ve sunu hazırlanması konusunda deneyim kazanmış olurlar, | | 3 | ÖK - 6 : | bilimsel yazı ve kitapları irdeleyerek eleştiri yapma yeteneklerini geliştirmiş olurlar. | 13,17,20 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Araştırma çeşitleri ve veri toplama teknikleri. Deney ve sörvey. Denemelerin planlanması. Deneysel hata ve azaltılma yöntemleri. Bilimsel araştırma, araştırme önerisi hazırlama, araştırmanın temel unsurları. Final raporu, rapor ve tez yazım kuralları. Tablolar, grafikler, dipnotlar ve kaynak kullanımının esasları. Bilimsel yazı hazırlama. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, araştırma nedir? Neden ihtiyaç duyulur? Türk toplumu ve araştırma, tanımlar. | | Hafta 2 | Araştırma çeşitleri, bilimsellik ve araştırma. | | Hafta 3 | Bilimsel araştırmanın tasarım esasları, istatistiksel uygunluk. | | Hafta 4 | Araştırmalar için problemAraştırmaların yürütülmesi, planlama, verilerin toplanması ve işlenmesi. kaynakları nelerdir? | | Hafta 5 | Araştırma konusu seçiminde başarıyı etkileyen faktörler nelerdir? | | Hafta 6 | Araştırma projesinin hazırlanması ve bölümleri. | | Hafta 7 | Araştırma projesinin hazırlanması ve bölümleri. | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Araştırma raporu yazım esasları, bölümler, içerikleri ve kaynak gösterme teknikleri. | | Hafta 10 | Araştırmalar için başvuru kaynakları. | | Hafta 11 | Makale yazım teknikleri. | | Hafta 12 | Makale yazım teknikleri. | | Hafta 13 | İnternet ve tarama motorlarının kullanımı. | | Hafta 14 | Genel tartışma | | Hafta 15 | Makale okuma ve sekilsel eleştiri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Sayidoğlu, H. 2000. Bilimsel Araştırma ve Yazma El kitabı. Kurtiş Matbaası. İstanbul. ISBN: 975-7516-09-0. | | 2 | Day, R. A. 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Hazırlanır ve Yayımlanır. Tübitak Yayınları. Ankara. | | |
1 | Düzgüneş, O., Er, C., Özkın, K. 1984. Araştırma ve Yayım İlkeleri. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınları. Yayın No:1. Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 15/04/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 03/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 8 | 32 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 12 | 1 | 12 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 5 | 1 | 5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 106 |
|