|
BTM4003 | Deniz Memelileri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Erol ÇAPKIN | Diğer Öğretim Üyesi | Prof.Dr.Erol Çapkın | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Deniz ekosisteminde top predatörler olan deniz memelileri (Cetacea) aynı zamanda anahtar türler olarak değerlendirilmektedir. Bu türlerin tanınması, biyolojileri, ekolojileri ve dağılımları ile, balıkçılık aktiviteleri, turizm ve deniz kirliliği etkileşimlerinin öğrenilmesi. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Balıkçılık Teknolojisi Mühendisliği ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlama, uygun yöntem ve modelleme çalışmaları ile çözme becerisinin kazanılması | 1,6 | 1, | ÖK - 2 : | Sürdürülebilirlik, çevre, etik, sağlık ve ekonomik sorunlar gibi gerçekçi koşullar altında birden çok bileşeni olan su ekosistemleri ve bileşenleri ile ilgili olan sorunların çözümüne yönelik sistem tasarımı ve uygulama becerisinin kazanılması | 7,12 | 1, | ÖK - 3 : | Disipline özgü mühendislik problemlerinin incelenebilmesi için veri toplama, deney tasarlama, deney yapma ve sonuçları değerlendirme becerisi | 16,17 | 1, | ÖK - 4 : | Proje yönetimi, risk ve emniyet yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve beceri; girişimcilik, yenilikçilik ve farkındalık anlayışına sahip olma | 8,12 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Deniz memelilerinin sınıflandırılması, Setolojinin tarihsel gelişimi, deniz memelisi türlerinin özellikleri ve dağılımları, hayat hikayeleri, cetacea familyalarına ait türlerin tayin edilmesi, Akdeniz havzasındaki Cetacea türleri, Türkiye denizlerinde Cetacea türleri, deniz memelileri araştırma yöntemleri, deniz memelilerinde nekropsi, deniz memelilerinde davranış özellikleri, deniz memelilerinin akustik özellikleri, deniz memelisi populasyonlarını tehdit eden etkenler ve deniz memelilerinin korunması, Uluslararası anlaşmalar, Deniz kirliliği, Balıkçılık, turizm, şehirleşme vb. insan kaynaklı aktiviteler ile etkileşimleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, Deniz memelilerinin sınıflandırılması | | Hafta 2 | Akdeniz'de ve Türkiye kıyılarında yaşayan deniz memelisi türleri | | Hafta 3 | Critically endangered" Akdeniz Foku ve hayat hikayesi | | Hafta 4 | Deniz memelileri populasyonlarını etkileyen tehditler | | Hafta 5 | Deniz memelilerinin anatomisi, deniz memelilerinin evrimi | | Hafta 6 | Deniz memelilerinde dalış, beslenme, üreme | | Hafta 7 | Yunus mide içerikleri, yaş tayini | | Hafta 8 | Ara sınav (Vize) | | Hafta 9 | Balina ve yunuslarda sosyal yapı ve davranış | | Hafta 10 | Deniz memelileri araştırma yöntemlerine giriş, deniz memelileri gözlemi | | Hafta 11 | Balina ve yunusların akustik özellikleri, Pasif Akustik İzleme İstasyonu | | Hafta 12 | Deniz memelileri iskelet sistemleri | | Hafta 13 | Deniz memelilerinin korunması, ulusal ve uluslararası Mevzuat | | Hafta 14 | Deniz memelilerinin nekropsisi | | Hafta 15 | | | Hafta 16 | | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 25/11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 1 | 2 | 2 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 46 |
|