|
BTM1001 | Biyoloji | 2+0+1 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Şebnem ATASARAL | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sevim KÖSE, Prof. Dr. MUZAFFER FEYZİOĞLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Özellikle deniz canlıları olmak üzere genelde canlılar hakkında genel bir bilgi sunmaktır. Hücre, dokular, canlı anatomisi ve fizyolojisi ve genetik kod ve buna bağlı olarak canlılardaki çeşitliliği genel bir bilgi şeklinde açıklamaktır. Bu bilgiler öğrencilerimizin daha sonraki dönemlerinde görecekleri balık ve deniz biyolojisi, mikrobiyoloji, balık yetiştiriciliği ve işleme teknolojisi gibi konuların temelini oluşturacaktır |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | canlının temel kimyasal bileşenleri ve fonksiyonlarının algılamış olurlar. | 9,17 | 1 | ÖK - 2 : | hücrenin yapısı ve canlıdaki temel fonksiyonları konusunda bilinçlenmiş olurlar. | 9,17 | 1,4 | ÖK - 3 : | canlılardaki dokular, varsa organ ve sistemler arasındaki fonksiyonel bağlantıyı kurabilirler. | 9,17 | 1,3,4 | ÖK - 4 : | canlıdaki temel metabolik faaliyetler konusunda bilinçlidirler. | 9,17 | 1,4 | ÖK - 5 : | canlılardaki genel olarak çoğalma, gelişme ve genetik özelliklerin dölden döle aktarılmasını tanımlayabilirler. | 9,17 | 1,3,4 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Giriş. Biyoloji ile ilgili tanımlar. Hücre biyolojisi. Hücre bölünmesi. Yönetici moleküller ve genetik kod. Üreme ve Gelişme. Doku bilimi. Organizmalarda enerji ve enzimlerin rolü. Solunum ve Fotosentez. Bitki ve hayvanlarda taşıma. Solunum sistemi. Sindirim sistemi. Boşaltım sistemi. Hormonlar ve salgı bez sistemi. Sinir sistemi ve duyu mekanizması. İskelet ve kas sistemi. Canlılarda varyasyon (Canlı sistematiği) . |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş. Biyoloji ile ilgili tanımlar | | Hafta 2 | Hücre biyolojisi | | Hafta 3 | Hücre bölünmesi | | Hafta 4 | Canlılarda Üreme ve Gelişme | | Hafta 5 | Doku bilimi | | Hafta 6 | Organizmalarda enerji ve enzimlerin rolü | | Hafta 7 | Fotosentez | | Hafta 8 | Fermentasyon ve Solunum | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Bitki ve hayvanlarda taşıma. Hayvanlarda Solunum sistemi | | Hafta 11 | Hayvanlar aleminde sindirim ve boşaltım sistemi | | Hafta 12 | Hayvanlar aleminde hormonlar ve salgı bez sistemi,Sinir sistemi ve duyu mekanizması | | Hafta 13 | Hayvanlar aleminde iskelet ve kas sistemi | | Hafta 14 | Yönetici moleküller ve genetik kod | | Hafta 15 | Canlılarda varyasyon (Canlı sistematiği) | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Köse, S. 2001; Genel Biyoloji Ders Notları, Basılmamış ders notları. (Unpublished lecture Notes). | | |
1 | Sooper, R. 1993; Biological Science 1 ve 2. 2nd Ed., Cambridge Unv. Pres, The Pitt Building, Trumpington Street, Cambridge CB2 1RP. England | | 2 | Demirsoy, A. 1985; Yaşamın Temel Kuralları. Genel Biyoloji/Genel Zooloji, Cilt-1/Kısım-1, Hacettepe Universitesi Yayınları. Ankara, Turkey | | 3 | Kiziroglu, 1994; Genel Biyoloji, Desen Yayınları, Hacettepe Universitesi, Eğitim Fakğltesi, Fen Bilimleri Bölümü, Ankara, Turkey | | 4 | Moore, J. A.1973; Biological Science. An inquiry into life, Third edition, Biological Sciences Curriculum Study Publications, Harcourt Brace Johanovich, Inc. NY | | 5 | Gerçek, Z. 1988; Genel Botanik, KTÜ Basımevi, Trabzon, Turkey. | | 6 | Yaşlı. A. 1974; Genetik, Yeni Kitap Basımevi, Konya, Turkey | | 7 | Geldiay, R. ve Geldiay, S. 1978; Genel Zooloji, Ege University Pres, Bornava İzmir, Turkey | | 8 | Browder, L. W., Erickson, C. A. ve Jeffery, W. R. 1991; Developmental Biology, International Edition, 3rd Ed. London | | 9 | Klang, T. 1985; Biological Science. A molecular Approach, BSCS 5th Ed, D.C. Heath and Company, Toronto | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/11/2018 | 2 | 50 | Proje | 2 3 4 5 6 7 10 11 12 | | 1 | | Dönem sonu sınavı | 17 | 18/01/2019 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 1 | 1 | 1 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 10 | 30 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 7 | 28 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 127 |
|