|
USEC0009 | Proje Yönetimi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | EKONOMETRİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Atakan AKSOY | Diğer Öğretim Üyesi | ÜNİVERSİTELİ SEÇMELİ (ilgili öğretim üyesi ) | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Hibe mekanizmalarının ve hibe sağlayan kurumların tanıtılması, eş finansman kavramı, hibe kaynaklarına sunulacak projelerin mantıksal çerçeve yaklaşımı ile proje ve program odaklı hazırlanması |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | ÖÇ - 1 : Mantıksal çerçeve matrisini doldurabileceklerdir. 1,2 1 | 1,2,10 | 1, | ÖK - 2 : | Çarpan etkisi, sürdürebilirlik ve performans göstergeleri kavramları öğreneceklerdir. | | | ÖK - 3 : | Proje-program ve uygun maliyet kavramlarını irdeleyebilecektir. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Proje ve program kavramları, Kalkınma Ajansı-KOSGEB-TÜBİTAK, çerçeve programlar vb proje desteği sağlayan kuruluşlar ve destek mekanizmalarının tanıtılması, projelerin özgünlük analizi, yersel faktörler, risk analizleri, öncelik alanları analizi, NACE Kodları, profesyonel danışmanlık sektörünün tanıtılması, gelişen yeni trendler, sürdürülebilirlik kavramının tartışılması, proje döngüsü yönetimi ve bu bağlamda mantıksal çerçeve yaklaşımı, hibe kavramı, destek sözleşmesi, analiz ve planlama aşamaları, mevcut durum analizi, paydaş analizi, sorun analizi, hedef analizi, strateji analizi, süre-faaliyet ve kaynak planlaması, SWOT analizi, mantıksal çerçeve matrisinin doldurulması, proje bütçesi, ana ve alt maliyetler, uygun ve uygun olmayan maliyetler, kaynak planlaması, sürdürülebilirlik kavramı, çarpan etkisi kavramı, nihai yararlanıcılar kavramı, performans göstergeleri, proje izleme, satın alma mekanizmaları, hibe kaynakları |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje ve program kavramları | | Hafta 2 | Kalkınma Ajansı-KOSGEB-TÜBİTAK, çerçeve programlar vb proje desteği sağlayan kuruluşlar ve destek mekanizmalarının tanıtılması | | Hafta 3 | projelerin özgünlük analizi, yersel faktörler, risk analizleri | | Hafta 4 | öncelik alanları analizi, NACE Kodları, profesyonel danışmanlık sektörünün tanıtılması | | Hafta 5 | Yeni eğilimler, sürdürülebilirlik kavramının tartışılması | | Hafta 6 | Proje döngü yönetimi, mantıksal çerçeve yaklaşımı, destek sözleşmesi, analiz ve planlama aşaması | | Hafta 7 | Şimdiki durum analizi, paydaş analizi | | Hafta 8 | Problem analizi, hedef analizi, strateji analizi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | süre-faaliyet ve kaynak planlaması, SWOT analizi | | Hafta 11 | mantıksal çerçeve matrisinin doldurulması, proje bütçesi, ana ve alt maliyetler | | Hafta 12 | uygun ve uygun olmayan maliyetler, kaynak planlaması | | Hafta 13 | sürdürülebilirlik kavramı, çarpan etkisi kavramı | | Hafta 14 | nihai yararlanacılar kavramı | | Hafta 15 | performans göstergeleri, proje izleme, satın alma mekanizmaları, hibe kaynakları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | EUROPEAN COMMISSION -EuropeAid Co-operation Office- General Affairs ?Evaluation, Project Cycle Management Handbook | | |
1 | Modern Proje Yönetimi, Çevik Proje Yönetimi ve Çevik Liderlik Yaklaşımına, ISO 21500 ve IPMA Standartlarına, AB Proje Yönetim Metodoloji (PM2)'ne Uygun, Prof. Dr. Çetin Elmas, Ayşegül Elmas, Eylül 2020 / 4. Baskı / 256 S. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8. hafta | 24.11.2021 | 50 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16.hafta | 12.01.2022 | 50 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Laboratuar çalışması | 10 | 1 | 10 | Arasınav için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Arasınav | 10 | 1 | 10 | Uygulama | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|