|
KAM3018 | İnsan Hakları | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Yasin Çağlar KAYA | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İnsan Hakları Dersinin amacı; insan haklarının tarihsel gelişim sürecini ve bu süreçte gerçekleşmiş bütün belgeleri, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmeleri, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İnsan hakları hukukunun genel teorisini açıklar. | 8,9 | 1, | ÖK - 2 : | İnsan haklarının ulusal ve uluslararası düzeyde korunmasına yönelik düzenlemeleri açıklar. | 8,9 | 1, | ÖK - 3 : | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi?nin (AİHS) genel özelliklerini ve koruma sistemini açıklar. | 8,9 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İnsan haklarının temel kavramları, insan haklarının tarihsel gelişim sürecinin anlaşılması insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve bir arada yaşamanın öneminin anlaşılması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İnsan Haklarının Tarihsel ve Düşünsel Gelişimi | | Hafta 2 | İnsan Hakları Hukukunun Temel Kavramları ve İlkeleri | | Hafta 3 | İnsan Haklarının Sınıflandırılması, Bütünlüğü ve Birbirine Bağımlılığı | | Hafta 4 | İnsan Haklarının Pozitif Hukuka Geçmesi ve Pozitif Hukukta Düzenlenmesi | | Hafta 5 | Temel Hak ve Özgürlüklerin Sınırlandırılması | | Hafta 6 | Türkiye'de Temel Hak ve Özgürlüklerin Korunması | | Hafta 7 | Birleşmiş Milletler Sisteminde İnsan Haklarının Korunması | | Hafta 8 | Bölgesel Örgütler Düzeyinde İnsan Haklarının Korunması | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Avrupa'da İnsan Haklarının Korunması ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi?nin (AİHS) Temel Özellikleri | | Hafta 11 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine (AİHM) Yapılan Başvuruların Kabul Edilebilirlik Koşulları | | Hafta 12 | AİHS ve Ek Protokollerde Güvenceye Alınan Temel Hak ve Özgürlükler | | Hafta 13 | AİHM Kararları Çerçevesinde Temel Hak ve Özgürlüklerin Koruma Alanının Genişlemesi | | Hafta 14 | AİHM Kararlarının Yerine Getirilmesi ve AİHS'nin İç Hukuktaki Konumu | | Hafta 15 | İnsan Haklarını Koruma Mekanizmalarının Güncel Kararlarının Değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Erdoğan, Mustafa; İnsan Hakları Teorisi ve Hukuku, 2020, Hukuk Yayınları
| | 2 | Kalabalık, Halil; İnsan Hakları Ve Kamu Özgürlükleri, 2022, Seçkin Yayınları
| | 3 | Altıntaş, Hayrani; İslam, Demokrasi ve İnsan Hakları, 2018, Akçağ Yayınları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9. Hafta | | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16. Hafta | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 3 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|